Gå til innhold

SAS-Braathens satser på Torp.


Lars B. Frostad

Anbefalte innlegg

Nå skal altså SAS Braathens virkelig satse på Sandefjord Torp, og bringe mer konkurranse dit - der Ryanair har lenge

fått meske seg. SAS Braathens skal ha såkalte "lavprisflyvninger" der fra, bl.a. til Nice og Malaga. De har allerede en rute derfra til Alicante,

og flere ruter er evt. på vei - det vil ihvertfall etterhvert bli en god del nye ruter fra Torp.

 

Les mer her:

http://www.aftenposten.no/reise/article808355.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo ikke uventet...

SAS Braathens kan ikke konkurere med Ryanair...

 

 

En får trøste seg med at gode kilder sier at Norwegian sitt inntog på Rygge vil bestå av én rute, toppen to, og ingen av dem innenriks...

Å konkurere med seg selv på OSL ville jo vært galskap, i likhet med å overlate OSL til SAS og flytte trafikk til Rygge.. ""

 

...men dere kan jo fortsatt drømme om at Ryanair kommer da... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

""

 

Ja, nei til konkurranse og alternativer til Gardermoen for befolkningen i Vestfold, Telemark, Buskerud og Aust-Agder, og ja til dårligere rutetilbud utenlands for nordmenn og en generell avvikling av ruter for SASBraathens.

 

Med link også til russisk side i grunnleggende profil, er du iferd med å flagge ut av landet Truls Petter? Eller er det bare generell skadefro og et utslag av hvilken side av Oslofjorden du har huset ditt på som får deg til å syns dette er så veldig morsomt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth, vet du noe om Ryanairs framtidige satsing på Torp? Har hørt rykter om at de vil opprette base (hub?) her, er det bare tull eller er det en sjanse for det?

 

I utgangspunktet så vet vi som jobber der like lite som alle andre, siden Ryanair er flinke til å holde kortene for seg selv....

 

Det hender jo man hører ett og annet, men det er bare rykter, og med Ryanair så har rykter liten verdi... ""

 

Noe som bør gi en pekepinn er rutenettet til Ryanair, og når man ser over rutene til Torp, så har man ruter til 11 baser og én vanlig flyplass.

 

Sammenligner man med f.eks. basen Skavsta (Stockholm), så har de der ruter til 7 baser og 6 vanlige flyplasser.

 

Ser man over de andre basene, så ser man at dette er noe som går igjen: Et nogenlunde likt forhold mellom vanlige flyplasser og baser, eller flere vanlige flyplasser enn baser.

 

Sånn det er idag så kommer jo alle flyene fra baser, med ett unntak, så det er strengt tatt ikke behov for å ha base på Torp.

Jeg tror nok at det vil dukke opp flere ruter herfra til ikke-baser før Torp selv blir base, alternativt at dagens baser får så mange stasjonerte maskiner at de må avlastes ved å opprette flere baser for å få plass til alle flyene på bakken...

Tatt i betraktning at Ryanair opererer fra sekundære flyplasser, og får levert nye 737'er på løpende bånd, så er jo faktisk ikke det et usannsynlig scenario...

 

Uansett så må Ryanair begynne å spre rutetidene for flyene som kommer til Torp snart, for nå begynner man å oppleve at man har et kapasitetsproblem i perioder fordi alle 737'ene kommer samtidig i puljer...

 

[image]http://mikrofly.com/Diverse/737lineup.jpg[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...