Gå til innhold

Hva var det beste innslaget på Sola Airshow ?


Frode Grønnestad

Anbefalte innlegg

...det jeg likte best var Viggen sin treningstur like før vi åpna på lørdag.

 

Denne treningsturen foregikk under den siste delen av kjøreturen mot Sola. Var endel biler som 'vinglet' frem og tilbake i veibanen mens sjåførene så på flyet ""

 

 

cool sound i motorerne sine på full guffe

 

Må si meg enig i denne påstanden. Følte lyden like mye som jeg hørte den ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian syns jeg hadde noe av det beste, i og med at det var så uventet. De andre hadde du en følelse av hva som kom, og hadde som regel rett ""

 

Ellers var Viggen, både treningen og det faktiske programmet rått! Samme med F16, spesiellt da den lagde "røykring" i 26.000 fot (tror jeg det var).

 

Må også si jeg var *meget* imponert over Pilatus PC7. Opp ned over rullebanen, trekker ut i negativ sving (negativ G). Kan få vondt i hodet av å se slikt ""

 

Av statisk var det også mye fint å få sett. Skal poste bilder i fleng når jeg bare får "fremkalt" dem (crop & resize).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at Sola Airshow var kjempebra, var der begge dagene. Hva som var det absolutte høydepunktet er vanskelig å trekke frem, men Norwegian, våre svenske venner med sin Viggen og belgieren med sin Pilatus PC7 imponerte jo. Uansett, det var ingen dårlige innslag. Airshowet ble også godt ledet uten noe særlig dødtid. Hvis jeg skal trekke frem noe som jeg kunne tenkt meg mer av er gamle warbirds. Uansett, dette har vært en fin helg i flygingens tegn ""

 

Her er Stavanger Aftenblad sin artikkel om arrangementet.

 

Ha en roterende uke, alle sammen! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAS 39 "Gripen" neste gang da håper vi ""

 

 

Tenk deg Viggen som en Amerikansk V8.

Tenk deg Gripen som en Fiat Punto fra -67.

 

Ok, LITT overdrift men... ""

 

Så Gripen og Norske F-16 på oppvisning i Karlstad i 2001, til og med F-16 piloterne som sto på bakken var imponert over Gripen der så, den er ikke dårlig den heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...