Gå til innhold

Litt nedetid i dag


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

Det ble litt nedetid på formiddagen i dag, noe som skyldtes at jeg måtte ominnrede litt på "serverrommet".

 

Årsaken til dette var at jeg bladde litt i en Elkjøp-brosjyre i går, og der kom jeg over en flyttbar aircondition som jeg tenkte måtte være utmerket til det lille rommet.

Den kjøpte jeg så i går, og testet den i natt hvor jeg sendte varmluften ut gjennom et vindu. Resultatet ble meget bra, og jeg kunne faktisk kjøle rommet ned til 15-16 grader med denne dingsen.

Nå er den montert ferdig, og varmluften går nå ut gjennom en ventilasjonskanal på taket. Den er nå innstillt slik at den holder temperaturen i rommet rundt 22 grader, og med det går den ikke så mye (strømregningen.....).

 

Da gikk det bortimot 4.000 kroner av pengene støttemedlemmene har betalt, og det vil jeg kalle vel anvendte penger. Er ikke du støttemedlem? - Her finner du info om hvordan du blir det.

 

 

Til slutt et par bilder av serverne våre (om noen lurer på det):

 

 

 

[image]http://www.flightsim.no/aimg/server1.jpg[/image]

 

Her ser du nederst multiplayerserveren vår, til venstre webserveren, nederst til høyre UPS'en og oppå den mailserveren.

 

 

 

[image]http://www.flightsim.no/aimg/server2.jpg[/image]

 

Her ser du hvordan airconditionboksen er plassert foran maskinene og blåser nedkjølt luft inn på dem. Varm luft går gjennom slangen og ut gjennom taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som var innom her med en link til denne aircondition saken hos elkjøp, men han slettet innlegget mens jeg svarte..

 

 

Takk, men i god gammel "El Kjøp" ånd, så står der ikke det viktigste: Kjøleffekt.. hehe.. Der står hvor mange watt den trekker i strøm, men ikke hvor mye den avgir i kjøleffekt som egentlig er det viktigste tallet på hele kjølemaskinen.. ""

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som var innom her med en link til denne aircondition saken hos elkjøp, men han slettet innlegget mens jeg svarte..

 

 

Det var jeg som sletta linken, hadde glemt at denne linja står i reglene for forumet:

 

"- Brukere kan ikke poste kommersielle annonser i forumet."

 

Men så at du fant fram til anlegget okke som.

 

Gratulerer med dagen forresten Rønes "".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...