Gå til innhold

Vil Norwegian overleve?


Erlend Voll

Anbefalte innlegg

Jeg hørte i dag at Norwegian hadde et underskudd på 55 millioner i første kvartal, og det er jo ikke lite for dem. Jeg skjønner ikke hvorfor de har ekspandert så mye, burde heller satse her hjemme på de viktigste rutene.

 

Blir nesten farlig å kjøpe billetter hos Norwegian nå, etter det jeg forstod så skal ingen bli overrasket om meldingen plutselig kommer at de går konk, for da får vi ingenting igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at disse tallene dukker opp nå, er at selskapet nettopp har lagt frem kvartalsresultatet. Underskuddet var forsåvidt varslet på forhånd, men ble vel noe høyere enn antatt. Det har vært mange artikler om dette resultatet i avisene, og Norwegian-sjefen Kjos sier et sted at prisene ikke bør lenger ned nå, snarere tvert imot. Men hvem som skal begynne, se det er vel foreløpig et åpent spørsmål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian har så lave priser at de må fylle flyene nesten helt opp for og få noe inntekt på turen. Fint at de setter ned prisene, men hvis jeg var dem hadde jeg ikke villet senket prisene mer nå.

 

Jeg tror nok de har en plan med å senke priserne.

Og hvis du var sjefen for et så stort selskap, i samme situasjon, hva hade du gjort da, som er så mye bedre, og som kan redde hele situasjonen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian sitter med 300 mill på bok. Ingen fare vil jeg tro.

 

Ska de förlora 50+ miljoner per kvartal så tror jag det är lite svårt att driva butik mer än ca 1 år till...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...