Gå til innhold

Erlend Voll

Members
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Siste besøk

Erlend Voll's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. I følge Alitalia's ledelse er selskapet konkurs innen en måned om ikke noen får til en redningsoperasjon. Hvor stort er egentlig dette selskapet, og hvor mange fly? Jeg ser at det er 22.000 ansatte, så de er vel blant de store i verden. Hvilke konsekvenser kan en eventuell konkurs få internasjonalt? For Italia blir det vel en katastrofe hvis mesteparten av flytrafikken midlertidig forsvinner. Alitalia er vel nokså enerådende på hjemmemarkedet.
  2. Da bør denne flyvertinnen tas ut av tjeneste, dette er helt klart en jobb som ikke passer for henne. Trodde cabincrew ble grundig testet for å kartlegge det psykiske reaksjonsmønster for å unngå slike sammenbrudd. Det er egentlig skremmende at SAS ikke har bedre kontroll over sine ansatte i cabin. Det er jo svært viktig at de opptrer korrekt og bestemt, og ikke viser frykt og redsel. Da vil det umiddelbart smitte over på passasjerene, med fare for full panikk. Et fly selv med et mindre teknisk problem kan da være dødsdømt. Så det er uheldig for et flyselskap at passasjerer som vitner forteller i media at deler av besetningen brøt sammen i redsel. Ikke minst i tilfeller som dette der maskinen fløy normalt, det verste som kunne skje var at nosegear kollapset under landing...en hendelse som normalt ikke er livstruende. Man sitter igjen med en følelse av at dersom noe skulle skje under en flytur med dette selskapet så risikerer man å bli overlatt til seg selv...
  3. Etter det du skriver her så måtte jeg ringe SAS og høre, og fikk litt forklaring. Staten har innført to nye avgifter, 6% moms og miljøavgift. Dvs at vi passasjerer må betale for at flyene slipper ut eksos, og avgiften blir høyere jo lenger flyreisen er. Og med mellomlanding og flybytte så må man betale avgift til alle flyplassene. Så for meg er det visst riktig, SAS får ikke et rødt øre av disse avgiftene, alt går i statskassen. Heia Norge!
  4. SAS har også tilsynelatende gode tilbud, med 290 kroner en vei. Men jeg bestilte en billett til Trondheim og retur, som riktignok kun kostet 580 kr, men så kom hele 700 kr i avgifter i tillegg som ingen nevner noe om. Billetten kostet altså ca 1300 totalt Hva i all verden er alle disse avgiftene?
  5. Jeg kommer også, selv om det ikke er så mange her som vet hvem jeg er Men jeg kommer sammen med noen kamerater, deriblant en som visstnok et par av dere kjenner herfra, Helge Bø. Han savner forumet og dere sier han. Gleder meg til showet, og kanskje kan treffe noen av dere. Så får jeg håpe at Helge ikke lager bråk der også
  6. Jeg hørte i dag at Norwegian hadde et underskudd på 55 millioner i første kvartal, og det er jo ikke lite for dem. Jeg skjønner ikke hvorfor de har ekspandert så mye, burde heller satse her hjemme på de viktigste rutene. Blir nesten farlig å kjøpe billetter hos Norwegian nå, etter det jeg forstod så skal ingen bli overrasket om meldingen plutselig kommer at de går konk, for da får vi ingenting igjen.
  7. Jeg synes at dette selskapet SAS Braathens og Widerøe er blitt et eneste virvar, blir ikke godt å vite hvilket selskap man skal fly med lenger. SAS bør også ta inn Widerøe i det norske selskapet og male alle flyene i samme farger og logo, slik at det hele blir noe mer ryddig. Ikke rart at SAS taper penger med alt dette rotet, de tre norske SAS-selskapene har vel fortsatt hver sin administrasjon? Fjern to av dem så er mye spart.
×
×
  • Opprett ny...