Gå til innhold

takras på charles de gaulle


Sindre Hansen

Anbefalte innlegg

Dette far kjipt "" Har skjedd mykje innan flytrafikken i det siste som ikkje peikar i positiv retning dive

 

Sånt skal ikke skje, men sånt skjer fordi noen slurver med jobben de gjør. Dette har ikke noe med flytrafikk å gjøre. Det å fly er hverken mer eller mindre farlig etter dette. Minner meg om et lite uhell like uti fjorden her for noen måneder siden... Oslofjordtunnelen som raste ut i jula. Der kunne det også gått mange liv. Det gjorde det heldigvis ikke. I Paris er det garantert noen som får svi når et 11 måneder gammelt tak faller sammen. Da bør vel hele greia skiftes da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christer. Misforstå meg rett hehe... Eg har ikkje nemnt flytrygglei kemd eit einaste ord før akkurat no hehe. Men at det har vore eit par tre uhell som har direkte eller indirekte med luftfart å gjere den siste veka er jo eit faktum. SAS/Braathens og Coast Air på Flesland og Widerøe på Torp og no dette og heilt sikkert eit par uhell i utlandet som me ikkje har høyrt om enno. At nokon bør svi for at eit heilt nytt tak ramlar ned er jo sjølvsagt. Her må det vere konstruksjonsfeil eller noko i den duren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på De Gaule i juli i fjord å b.l.a. kikket på denne delen av terminalen. Da drev de med slutt-innspurten. Litt rart at den nå er raste sammen.

Kan godt være slurv i arbeid. Men det er heller ikke usannsynelig at de er snakk om en konstruksjonsfeil/feilkalkulering. Dette er en meget avansert konstruksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på De Gaule i juli i fjord å b.l.a. kikket på denne delen av terminalen. Da drev de med slutt-innspurter. Litt rart at den nå er raste sammen.

Kan godt være slurv i arbeid. Men det er heller ikke usannsynelig at de er snakk om en konstruksjonsfeil/feilkalkulering. Dette er en meget avansert konstruksjon.

 

Kom hjem fra Atlanta gjennom Terminal 2E i fjor juli. Terminalen var ikke fullført, anleggsarbeiderne var ennå å se. Måtte være en slurvarbeid for å få fullført bygget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke for smart at bygge en sådan konstruktion! Dog er det underligt at man ikke har fundet tegn på konstruktionsfejl ved bygningsinspektionerne under byggeriet og løbende efter.

 

Det ville ikke have været godt, hvis taget var kollapset i myldretiden. Så kunne over 1000 mennesker bliver dræbt eller kvæstet. Tror de skal have hjælp af nogen danskere, når de skal bygge Terminal 2E op igen: Vi har nemlig forstand på at bygge sikkert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på De Gaule i juli i fjord å b.l.a. kikket på denne delen av terminalen. Da drev de med slutt-innspurter. Litt rart at den nå er raste sammen.

Kan godt være slurv i arbeid. Men det er heller ikke usannsynelig at de er snakk om en konstruksjonsfeil/feilkalkulering. Dette er en meget avansert konstruksjon.

 

Ja, selvfølgelig er den avansert. Den er formet rund som en tunnel, og det krever litt for å få den til å stå av seg selv. Men det er det minste man kan forvente av ingeniørene som gjør beregningene forut for byggingen. Når faren min konstruerer fabrikkbygg, smelteovner, strømførere etc. sitter han med dataprogram og lager en 3D-modell av hele bygget i mange dager (noe mer avansert enn G-max). Når det er noen svake punkter blir det markert automatisk av programmet, så han kan rette opp det. En liten feil kan koste jævli mye penger, og i verste fall være livsfarlig. Det kan selvfølgelig ha blitt gjort noen feil under byggingen, ikke vet jeg. Oppvask blir det uansett, og jeg tviler på at terminal 2E blir åpnet på en god stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...