Sindre Hansen Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Fire døde og ti skadet etter at taket på charles de gaulle raste i avgangs hall nr 2e. nrk.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Hadde vært flott med en link.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tom i ballestad Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=227599 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Fire døde og ti skadet etter at taket på charles de gaulle raste i avgangs hall nr 2e. nrk.no 6 omkommede står det i NRK da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 [image]http://webnytt.net/dagbla.jpg[/image] Så tidlig er det enda usikkert hvor mange som er skadet/døde, noe Dagbladet tydeligvis har fått med seg. Tre forskjellige tall i samme artikkel.. Alltid tragisk når slikt skjer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Dette far kjipt Har skjedd mykje innan flytrafikken i det siste som ikkje peikar i positiv retning dive Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Elde Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Dette far kjipt Har skjedd mykje innan flytrafikken i det siste som ikkje peikar i positiv retning dive Sånt skal ikke skje, men sånt skjer fordi noen slurver med jobben de gjør. Dette har ikke noe med flytrafikk å gjøre. Det å fly er hverken mer eller mindre farlig etter dette. Minner meg om et lite uhell like uti fjorden her for noen måneder siden... Oslofjordtunnelen som raste ut i jula. Der kunne det også gått mange liv. Det gjorde det heldigvis ikke. I Paris er det garantert noen som får svi når et 11 måneder gammelt tak faller sammen. Da bør vel hele greia skiftes da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Christer. Misforstå meg rett hehe... Eg har ikkje nemnt flytrygglei kemd eit einaste ord før akkurat no hehe. Men at det har vore eit par tre uhell som har direkte eller indirekte med luftfart å gjere den siste veka er jo eit faktum. SAS/Braathens og Coast Air på Flesland og Widerøe på Torp og no dette og heilt sikkert eit par uhell i utlandet som me ikkje har høyrt om enno. At nokon bør svi for at eit heilt nytt tak ramlar ned er jo sjølvsagt. Her må det vere konstruksjonsfeil eller noko i den duren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Furfjord Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Var på De Gaule i juli i fjord å b.l.a. kikket på denne delen av terminalen. Da drev de med slutt-innspurten. Litt rart at den nå er raste sammen. Kan godt være slurv i arbeid. Men det er heller ikke usannsynelig at de er snakk om en konstruksjonsfeil/feilkalkulering. Dette er en meget avansert konstruksjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duc Thang Nguyen Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Var på De Gaule i juli i fjord å b.l.a. kikket på denne delen av terminalen. Da drev de med slutt-innspurter. Litt rart at den nå er raste sammen. Kan godt være slurv i arbeid. Men det er heller ikke usannsynelig at de er snakk om en konstruksjonsfeil/feilkalkulering. Dette er en meget avansert konstruksjon. Kom hjem fra Atlanta gjennom Terminal 2E i fjor juli. Terminalen var ikke fullført, anleggsarbeiderne var ennå å se. Måtte være en slurvarbeid for å få fullført bygget Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Kjipt at sånt skjer.. Det må vøre konstruksjonsfel eller noe i den duren. Ett nytt tak ramler ikke ned uten videre med mindre det flyr sinnsykt mange 747 rett over taket.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Furfjord Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Kom hjem fra Atlanta gjennom Terminal 2E i fjor juli. Terminalen var ikke fullført, anleggsarbeiderne var ennå å se. Måtte være en slurvarbeid for å få fullført bygget Så du de slurvet? De var for lengst ferdig med bærekostruksjonen i Juli. De drev med interiøret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jacob Jeppesen Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Ja, det er ikke for smart at bygge en sådan konstruktion! Dog er det underligt at man ikke har fundet tegn på konstruktionsfejl ved bygningsinspektionerne under byggeriet og løbende efter. Det ville ikke have været godt, hvis taget var kollapset i myldretiden. Så kunne over 1000 mennesker bliver dræbt eller kvæstet. Tror de skal have hjælp af nogen danskere, når de skal bygge Terminal 2E op igen: Vi har nemlig forstand på at bygge sikkert.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duc Thang Nguyen Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Kom hjem fra Atlanta gjennom Terminal 2E i fjor juli. Terminalen var ikke fullført, anleggsarbeiderne var ennå å se. Måtte være en slurvarbeid for å få fullført bygget Så du de slurvet? De var for lengst ferdig med bærekostruksjonen i Juli. De drev med interiøret. Sant.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Elde Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Var på De Gaule i juli i fjord å b.l.a. kikket på denne delen av terminalen. Da drev de med slutt-innspurter. Litt rart at den nå er raste sammen. Kan godt være slurv i arbeid. Men det er heller ikke usannsynelig at de er snakk om en konstruksjonsfeil/feilkalkulering. Dette er en meget avansert konstruksjon. Ja, selvfølgelig er den avansert. Den er formet rund som en tunnel, og det krever litt for å få den til å stå av seg selv. Men det er det minste man kan forvente av ingeniørene som gjør beregningene forut for byggingen. Når faren min konstruerer fabrikkbygg, smelteovner, strømførere etc. sitter han med dataprogram og lager en 3D-modell av hele bygget i mange dager (noe mer avansert enn G-max). Når det er noen svake punkter blir det markert automatisk av programmet, så han kan rette opp det. En liten feil kan koste jævli mye penger, og i verste fall være livsfarlig. Det kan selvfølgelig ha blitt gjort noen feil under byggingen, ikke vet jeg. Oppvask blir det uansett, og jeg tviler på at terminal 2E blir åpnet på en god stund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Chr. Hansen Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Betryggende å se at Flightsim sine byggningseksperter allerede har fastsatt årsaken til at taket raste ned.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Betryggende å se at Flightsim sine byggningseksperter allerede har fastsatt årsaken til at taket raste ned.. He he... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Betryggende å se at Flightsim sine byggningseksperter allerede har fastsatt årsaken til at taket raste ned.. Haha, yepp, thats flightsim alright. Vi har jo alltid en komité her på forumet som gransker ulykker vet du vel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.