Sindre Hansen Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Et sasbraathens fly møtte nød bremse under en takeoff på flesland idag pga fulg i motoren !!!!!! Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Au da.. godt det ikke skjedde på slutten av rullebanen. Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Heldigvis ble ingen skadet.Det kunne godt virkelig galt!! Siter
Øyvind Hansen Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Au da.. godt det ikke skjedde på slutten av rullebanen. Da hadde flyet fortsatt takeoff på en motor. Disse tingene er fastslått på forhånd, hvis det skjer noe etter V1 skal takeoff fortsettes med mindre det er alvorlig grunn til å tvile på at flyet kan lette. Siter
Gjest Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Jeg satt på klapp med fatter'n for noen uker siden, og opplevde at Generator Hot kom i warningpanelet under t/o fra Tromsø, men dette var akkurat under V1, og siden banen i Tromsø er lang sett med Widerøeøyne, fikk de bremset rolig opp igjen og taxet til en stille plass på flyplassen hvor de kunne kjøre checks. Det hører med til historien at de prøvde en gang til, men fikk samme feil og at crew og pax måtte overnatte i Tromsø. Et fly kan uten problemer fortsette på en motor, selv om det iblant går utover pax og baggasje. Når det er glatte baner, eller veldig varmt (lengre avstand mellom luftmolekyler, som gir dårligere effekt med props) hender det iblant at Widerøe må sette igjen baggasje og paxer fordi vekt og t/o tabellene, som er utregnet for at flyet skal kunne greie en takeoff og climb på en motor, skal stemme. Siter
Thomas Olsen Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Korti skjedde dette her då+ ar nemlig på BGO idag en tur... Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Ille dette; i det siste har det jo nesten daglig vært hendelser som i alle fall potensielt kunne blitt farlige bare i lille Norge, 2 ordentlige flykrasj var det forrige helg også. Siter
Marcus Krogtoft Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 En birdstrike er slett ikke uvanlig, og hvis di treffer en motor, så behøver det slett ikke å bli rare skaden. Ofte er det bare noen merker på et par FAN blader, og da må de kanskje byttes. Hvis man er max uheldig så har fuglen gått inn i det vi kaller for COREN, da kan det ha oppstådd så store skader at motoren må inn til en shopvisit. Uansett så blir motoren boroscopet etter en birdstrike for å kartlegge skadeomfanget. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.