Gå til innhold

GE90-115B - en meget stor hårføner!!!!


Michael A B

Anbefalte innlegg

Steike, jeg visste at motoren på 777'n var stor, men ikke at den var SÅÅÅÅÅ stor!!!???

Kom over dette bildet gjennom forumet på airliners.net. Det viser GE sin testbed, her med en GE90-115B påmontert, motoren som brukes på den nye B777-30ER. I følge tråden var bakkeklaringen "hele" 30cm...

http://www.jetphotos.net/....

 

Her er flere bilder av denne maskinen:

http://www.jetphotos.net/.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og her er noen bilder som jeg "hostet" for Dag Johnsen (Continental) da den gjorde sin første(?) tur med GE-90. De ble publisert i slutten av 2002 om jeg ikke husker feil.

 

Bilde 1

Bilde 2

Bilde 3

 

Hilsen Roald

Ha, det så ikke smart ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her har dere en av motorene som A380 får Montert på en A340 for test
hærre bruttle :o ja den var MEGET stor!!!

Er nå heller at CFM56-5C4 som sitter på A340'n er knøttliten vil jeg si, er en grunn til at en lastet A340 nesten bruker hele rullebanen på Kastrup for takeoff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene som jeg la ut, er GE90-115B plassert på en 747. Den første RR Trent 900 ble levert i mars/april i år til Airbus i Toulouse, og skal testes på en A340-300. RR tilbyr standard thrustratings opp til 76000 lb, men kan gi max thrust på 84000 lb.

 

GE90-115B holder fortsatt "verdensrekorden"; 115300 lb.

 

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

GE90-115B holder fortsatt "verdensrekorden"; 115300 lb.

 

Hilsen Roald

 

Verdensrekorden til GE90-115B er faktisk på hele 127,900 lb, men for 777-300ER'n opererer den på "bare" 115300 lb.

Alle andre motorer blir rimelig pinglete spør du meg ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ikkje nødvendigvis.

En slik motor er gjerne mer stillegående enn eldre motor-typer, så det kunne hende at en 747 med slike motorer ville være stillere enn vanlige 747'er.

 

Nyere teknologi, strengere støykrav, etc.

 

En 747 kunne faktisk klart seg med 2 slike motorer og fremdeles hatt samme motorkraft som en gjennomsnittlig 747 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...