Michael A B Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Steike, jeg visste at motoren på 777'n var stor, men ikke at den var SÅÅÅÅÅ stor!!!??? Kom over dette bildet gjennom forumet på airliners.net. Det viser GE sin testbed, her med en GE90-115B påmontert, motoren som brukes på den nye B777-30ER. I følge tråden var bakkeklaringen "hele" 30cm... http://www.jetphotos.net/.... Her er flere bilder av denne maskinen: http://www.jetphotos.net/..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicolai Janning Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Damn, den motor er stor ! 30cm er da ikke møjt, hvis der nu er lidt vind Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Etter hva jeg vet så er 777 motoren nesten like stor som kroppen på en 737. Med andre ord: STOOOOOR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roald Hansen Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 ...og her er noen bilder som jeg "hostet" for Dag Johnsen (Continental) da den gjorde sin første(?) tur med GE-90. De ble publisert i slutten av 2002 om jeg ikke husker feil. Bilde 1 Bilde 2 Bilde 3 Hilsen Roald Edit: ... og dette må selvfølgelig være med Ground run Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 ...og her er noen bilder som jeg "hostet" for Dag Johnsen (Continental) da den gjorde sin første(?) tur med GE-90. De ble publisert i slutten av 2002 om jeg ikke husker feil. Bilde 1 Bilde 2 Bilde 3 Hilsen Roald Ha, det så ikke smart ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roald Hansen Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Anders - nå må jeg få lov til å sitere deg: Ha, det så ikke smart ut Jeg ser hva du skriver, men forstår ikke hva du mener. Kunne du ..... Hilsen Roald Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Svensen Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Etter hva jeg vet så er 777 motoren nesten like stor som kroppen på en 737. Med andre ord: STOOOOOR hmm etter hva jeg vet var det GE90 og ikke GE90-115B Og her har dere en av motorene som A380 får Montert på en A340 for test Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Bachke Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Og her har dere en av motorene som A380 får Montert på en A340 for test hærre bruttle ja den var MEGET stor!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 Og her har dere en av motorene som A380 får Montert på en A340 for test hærre bruttle ja den var MEGET stor!!! Er nå heller at CFM56-5C4 som sitter på A340'n er knøttliten vil jeg si, er en grunn til at en lastet A340 nesten bruker hele rullebanen på Kastrup for takeoff... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roald Hansen Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Bildene som jeg la ut, er GE90-115B plassert på en 747. Den første RR Trent 900 ble levert i mars/april i år til Airbus i Toulouse, og skal testes på en A340-300. RR tilbyr standard thrustratings opp til 76000 lb, men kan gi max thrust på 84000 lb. GE90-115B holder fortsatt "verdensrekorden"; 115300 lb. Hilsen Roald Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 GE90-115B holder fortsatt "verdensrekorden"; 115300 lb. Hilsen Roald Verdensrekorden til GE90-115B er faktisk på hele 127,900 lb, men for 777-300ER'n opererer den på "bare" 115300 lb. Alle andre motorer blir rimelig pinglete spør du meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Petter Elven Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 WOW! Den var stor ja, en Boeing 747-400 med disse motorene må bråke stort Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik H. Bakke Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Tja, ikkje nødvendigvis. En slik motor er gjerne mer stillegående enn eldre motor-typer, så det kunne hende at en 747 med slike motorer ville være stillere enn vanlige 747'er. Nyere teknologi, strengere støykrav, etc. En 747 kunne faktisk klart seg med 2 slike motorer og fremdeles hatt samme motorkraft som en gjennomsnittlig 747 i dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Rønning Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Er vel mye høyere bypass ratio på disse her enn på de motorene som sitter på en 744, tenker jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.