Gå til innhold

Hvilken fly type ?


Øyvind Grassdal

Anbefalte innlegg

Du tror det var en Antonov 225 Myria som var på Sola?

 

Det er vel ikke noen flyplass i Norge som har underlag sterkt nok (merk betong m.m.), eller belegg for en 225.

Antonov 124 Ruslan er stor nok til å dekke de fleste transport oppdrag her til lands.

 

Tror også det kun finnes EN AN-225 på hele kloden, så at det var den du se er meeeget lite sannsynlig.

 

Men kan ha vært lillebroren, 124.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Runway.. nevnte jeg bare rullebane?

 

Hva med rampen? - Spedisjonsfirmaene på Gardermoen kan ikke ta ned en AN225 av 2 grunner:

 

- For lite frakt, ergo for dyr i drift

- Flyet er for tungt for rampen, både med og uten last

 

Så hvorfor akuratt Sola skulle ha fått besøk av denne, og det ikke er skrevet noe sted på nettet at den har vært der, stemmer ikke i det hele tatt.

 

AN-225 har aldri vært i Norge, så det hadde most likely vært skrevet på diverse forum hvis den hadde kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

An 225 er det neppe. 225 kommer ikke til Norge uten oppstyr! Folk gikk jo mann av huse for å knipse 124, så tenk deg da 225... Men Galaxy som andreas a. berg sier høres sannsynlig ut. Denne er jo dessuten grå. EDIT: Og det er jo Hercules også ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... Og AN-225 er for STOR, til at kunne lande i Norge.

Desuden tror jeg nu heller ikke banerne er for sterke ( Som Thomas sagde )

Og siden den med ingen anstrengelse kan flyve med en B737 fuld lastet, tror jeg SLET ikke banerne kan holde til det...

Tror det er AN-124 der havde landet..

Sorry, No Hits.

There were no photos in the database matching your query.

 

Aircraft type: Antonov An-225 Mriya

Country/Location: Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...