Gå til innhold

Spøkte og lo under Linate-ulykka


Ole Reidar Dvergsdal

Anbefalte innlegg

Las akkurat denne artikkelen. Ganske usmakelig oppførsel etter mi meining!

 

 

Hehe.. Hvordan skulle de kunne vite hva som hadde skjedd?

 

Synes heller artikkelen var usmakelig jeg... En haug med andre europeiske aviser skrev akkurat den samme artikkelen for ei ukes tid siden, og dette er bare en ren oversatt versjon som Jan Ovind har satt navnet sitt på...

 

Nok et glimrende eksempel på "cut'n paste-journalistikken" som diskuteres i en annen tråd. Journalisten tar en misvisende artikkel, oversetter den (med det utfallet at det ofte dukker opp enda flere feil), og trykker den i sin egen avis.

 

...og alle artiklene har akkurat de samme faktafeilene i forhold til den italienske havarirapporten. Alle avisene påstår nemlig at brannbilene brukte 25 minutter på å nå SAS-maskinen, mens det i rapporten står at den første bilen var på plass etter 7 minutter og 16 sekunder.

 

Derimot så fant de vraket av Cessnaen 26 minutter etter ulykken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Las akkurat denne artikkelen. Ganske usmakelig oppførsel etter mi meining!

 

Ja, det er ganske usmakelig, men de kan ikke klandres når de ikke visste noe. Ganske harmløst synes jeg.

 

Verre er det at dem lot fly ta av når dem hadde så dårlig oversikt at dem ikke visste om "the Scandinavian" hadde tatt av eller ikke. Det er det som jeg synes er mest graverende. Dem hadde jo ikke peiling på hva som skjedde ute i tåkehavet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verre er det at dem lot fly ta av når dem hadde så dårlig oversikt at dem ikke visste om "the Scandinavian" hadde tatt av eller ikke. Det er det som jeg synes er mest graverende. Dem hadde jo ikke peiling på hva som skjedde ute i tåkehavet!

 

Og du har lest den komplette rapporten regner jeg med?

Ser også for meg at du har lest en del utredninger om runway incursions også.

 

Nok en typisk "flightsim.no kommentar" ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VG i et nøtteskall...

 

Vi har jo et annet eksempel på VG's journalistikk. Det dreier seg om "stavanger-ranet". Dagbladet, som hadde kilder i kriminelt? miljø, hevdet at ranerene hadde fått med seg en viss sum. VG, som hadde beregnet en sum utfra antall sekker ranerne tok med seg, kom opp med en helt annen. Jeg leste ikke noe i VG den dagen disse summene stod på NRK tekst-tv, men det skulle ikke forundre meg om VG skrev: Etter det VG erfarer, fikk ranerne med seg ...x... millioner kroner. Uten å ha annet enn sin egen synsing og eksperimentering til å legge til grunn for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...