Gå til innhold

Fyller flyene mellom hver tur?


Bjørn Olav Henjum

Anbefalte innlegg

Er ganske forskjellig fra selskap til selskap, og ikke minst fra kaptein til kaptein.

SAS fyller som oftest opp litt drivstoff på alle stopp, mens jeg har inntrykk av at BU kan fly både en og to stopp mellom hver gang de fyller. Muligens detter har noe med avtaler med fueling agenter og rabatter og slikt.

(på en annen side så koster det jo litt ekstra å bære med seg ekstra fuel og, -så ikke vet jeg)

 

Er jo flere andre faktorer som også spiller inn, bla. vær og føre forhold på den neste leggen flyet skal fly. er det ruskevær så tanker nok de fleste opp litt ekstra i tilfelle holding og diversion.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Fokkern så händer det att vi fyller för 2-3 flygningar ibland.

Ta exempel mellan Kjevik och Sola. 30min flygning enkel tur. Kostar inte mycket att bära med sig extra drivstoff i en Fokker 50, så vi fyller ibland så vi har nog till flera rundturer. Mest för att drivstoff bilen ska slippa fylla på småskvättar på 300kg och liknande...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Widerøe som mest traffikerer hos oss kommer det helt på hvilken kaptein som flyr,enkelte skal hele tiden ha max fuel i forhold til pasasjerer (Vekt) andre flyr gjerne 2-3 og 4 legg før de fyller.

Kan bli litt iriterende når man fyller 150 liter etter at de har vært en tur i kirkenes og tilbake,selv om de har 1500-2000 liter på tank,men det er jo kapteinen som bestemmer i forhold til load.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...