Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper da dere har mulighet til å stille, så kandidaten for nok trafikk.

Trodde det var du som var kandidaten? ""

Du skal få høre fra meg iløpet av uken, men jeg tviler på at jeg stiller med IFR trafikk.

Synes controllerne i Norge skal få trene litt mer på VFR handling *hinthint*.

Skrevet

Ivar:

Skjønner ikke helt hva du sikter til med tanke på å trene for VFR handling.

Det er en tommelfingerregel for ATC vedr VFR handling:

 

La de være mest mulig i fred, og unngå å overkontrollere VFR fly.

 

Når en pilot filer VFR, er han ansvarlig for egen flight, og anmoder kun om tillatelse til å "entre" kontrollert luftrom, eller anmoder ATC om flight following hvis han mener det er behov for dette. Separasjon er pilots ansvar hvis ikke annet er avtalt.

Da er det bedre å konsentrere seg om det ATC har ansvar for, å kontrollere IFR flights.

Skrevet

Tenkte bare det kunne by på en ekstra utfordring, både for ATC og piloter.

Sist test jeg var VFR pilot ble det ganske hektisk, og jeg fikk trene en god del, og Einar fikk det vel litt hektisk han også når det var VFR ute på ferde (siden det er andre prossedyrer..).

Men det var bare et forslag. ""

Skrevet

Gutta På Tur skal til Middelhavet den 28. Februar med evt. retur den 29. Februar, så kunne du tenke deg å bringe oss ned på Gardermoen?

Det er bare et fåtall av våre piloter som er CPT, så enten får du ta oss alle, eller ingen.

Hva synes du om forslaget? ""

Skrevet

Jan, saken er den at vi alle kommer fra samme sted, og har samme flyrute.

For det jeg vil tro så vil de fleste bare fly som de gjør til vanlig, bare for å skape litt trafikk.

Vet ikke om alle pilotene blir like begeistret hvis du har tenkt å gi de oppgaver?

Hva er planen?

Skrevet

Jeg tror det har oppstått noen missforståelser, og dette er grunnet dårlig ordvalg og settningsbygging fra min side.

Flere av dere har kanskje fått inntrykk av at jeg "tar kontrollen" over de andre i Gutta på Tur crewet.

Og dette er selvfølgelig ikke hensikten!

Det jeg prøver å si, er at det ikke er sikkert at alle våre piloter er like begeistret over å få tildelt oppgaver.

Jeg forstod det slik at alle de som ønsket å lande på Gardermoen under testen må sende en mail til Jan?

En skal jo også tenke på at flere av pilotene våre vil fly med oss oppover, men kanskje ikke ønsker å være en "testpilot" men bare fly etter normale prosedyrer bare for å skape litt trafikk.

Det er selvfølgelig helt frivillig og opp til hver enkelt pilot om de ønsker på bli CTP pilot.

Rune har ved flere annledninger sittet ATC for oss når vi har dratt på tur, og vi ønsker å gjøre gjenngjeld til ham. ""

Da tenker jeg vi fikk en liten forklaring i den saken.

 

Jeg vil også beklage at jeg bruke en så sterk settning som "alle eller ingen", og det jeg mente med den var at en ikke burde stenge ut noen piloter som flyr i regi av Gutta på Tur selv om de ikke ønsker å få tildelt noen oppgaver.

 

Ha en fortsatt strålende helg til dere alle! ""

Skrevet

Siden dette skal være en CPT Controller test i regi av VACCN så bør det være innlysende at rundt ENGM på det tidspunktet testen skal foregå så må piloter som ikke aktivt deltar i testen ta hensyn. Kanskje guttapå tur isåfall burde endret tidspunktet sitt for ankomst.

Skrevet

Baard, vi har vært i kontakt med Jan, og det er avklart at vi skal delta.

Hvor mange av våre piloter er ennå ikke avklart.

Forøvrig så har også Rune henvendt seg til oss å spurt om vi hadde interesse av å delta, og det var bare tilfeldigheter som gjør dette mulig! ""

Skrevet

Hi all

 

Below is the official request for pilots to the CPTs on Sunday. It should clearify some questions/concerns raised in relation to earlier CPTs.

 

****************************************************

 

Once again, we are in need of traffic for two CPTs.... one in EKCH, Copenhagen and one in ENGM, Gardemoen, both on Sunday, February 29, 2004, starting at 19:00z (20:00 local).

 

Both will be executed without any predefined scenarios.... or in other words, You are free to find your own route, as long as you plan your arrival between 19:45z and 20:45z.

You could also plan your flight, so you visit both airports within the timeframe above ;-))

 

As there are no Scenarios in use, there is no need to signup to participate as pilot, but both Jan Kristiansen (as norwegian examiner) and I (as danish examiner) would like to get a mail from the pilots that plan to participate, with their callsign (and expected route and ETA).... just so we know that some will show.

 

If you are in need of a route, pls ask the appropriate examiner.

 

Any special assignments will be issued, if needed, during the CPT via private chat from the Examiner directly to the pilot.

 

Online pilot-info.....

 

ENGM

Homepage: http://vaccn.org/

Charts: http://home.online.no/~eisoere/VACCN/Pilots.html

 

EKCH

Homepage: www.vacc.dk

Charts: http://www.slv.dk/Dokumenter/dscgi/ds.py/View/Collection-344

 

Examiner Contacts

Norway, Jan Kristiansen - accnor5@vaccn.org

Denmark, Jon K. Larsen - klose@post8.tele.dk

 

As an extra feature, the danish CPT will become part of a radio-program, as I will be interviewed about VATSIM and online flying, during the CPT ""

 

Hope to see a lot of you online on sunday.

 

Regards

Jon Klose Larsen

EUD-TD5 Chief Examiner

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...