Gå til innhold

Senior Student Test - Trenger piloter


Stig Sandnes

Anbefalte innlegg

Hei.

Da har jeg endelig bestått teorien, og er nå klar for den praktiske testen.

Torsdag (29.01.2004) på Bodø trenger jeg noe trafikk. Jeg kommer til å sitte fra 2000 (lokal tid) og utover kvelden (enten jeg består eller ikke). Er kjempe-takknemlig om noen av dere kunne stille opp ved å fly til/fra Bodø (ENBO), slik at jeg får den trafikken jeg trenger for å gjennomføre denne testen.

Jeg vil altså sitte Bodø Approach da, hvordan det blir med tårnet vet jeg ikke..

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har du også kommet vidre til Senior Student nå?

Jeg får vel se om jeg kan stille opp, skal gjøre mitt beste for å lage litt trafikk til deg.

Men uansett, her sitter jeg med nesten 200 timer som ATC, og ennå har student rating, er det kanskje på tide å prøve seg på teorien til Senior Student snart? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan kansje komme.... Sitter det noen på Gardemoen flyr jeg ENGM-ENBO og jeg lover, Denne gangen skal jeg oppføre meg """"""

 

Klarer du å fly ENGM-ENBO med C-130 på under en time, ja da skal du fly bra fort...

 

EDIT: Vel og merke hvis du flyr for VNoAF...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg takke alle sammen som kom og fløy, skal si at det ble en del med trafikk ja, og ikke minst emergency, men det gikk da bra, ingen fly styrtet, og jeg besto testen, så nå har jeg Senior Student ratingen ""

 

Takker Einar Halvorsen for at han orket sitte se på at jeg rotet litt til på radarbildet hans, og alle de andre pilotene som kom og fløy og ble rotet med ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så meget Stig, fikk jo en liten beskjed om å gjøre en missed approach, og den takklet du bra!

De flest ATC har ikke studert missed approach kartene før de setter seg foran radarskjermen, men det er tydelig at du hadde kontroll på den der.

Når det gjelder problemet mitt med heading, så var denne real.

Hadde en missvisning på rundt 30'-40', noe som gjorde flygningen relativt vanskelig, men vi kom oss jo ned!

Vi får håpe at jeg følger like etter for SS testen! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ang den holdingen rundt STT, burde vært FLV, men takker dere alle for at dere holdt ut..

Ellers gleder jeg meg til å kunne dekke Nord-Norge når jeg har tid ""

Ivar:

Si ifra når du skal ha praktisk så skal vi se om ikke jeg får tatt noen holdinger og missed approacher for deg også "" Var vist bare elendigheter i Nord i dag med systemer, hehe. Det er klart at jeg trenger en del mer trening på forskjellige løsninger av slike tilfeller,- men er jo ikke hver dag man får trenet på den slags. Vet at Børge Litangen (LN-NPQ) skal ha sin praktiske test på Tirsdagen, ved Bodø Lufthavn, håper å se noen av dere igjen der da ""

Noen som vet hvor ofte / når VATSIM serverene oppdaterer seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra når du skal ha praktisk så skal vi se om ikke jeg får tatt noen holdinger og missed approacher for deg også.

Først må jeg jo bestå den teoretiske delen, men jeg har fått tilbud fra Jan Kristiansen om trening, opp til Senior Student, så jeg tror nok dette vil hjelpe på både når jeg skal besvare den teoretiske delen, og gjennomføre den praktiske delen.

Alltid godt å få smurt på litt olje der man er rusten!

Jeg er fast bestemt på at jeg skal komme meg gjennom teori delen med glans!

 

Forøvrig så har jeg snakket med assignment kontoret til SAS, så jeg har fått samme flight som i dag, Mandag den 2. Februar da Børge skal opp til den praktiske testen!

Gleder meg! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kem va det som hadde feil på flyet sitt denne gangen da?

 

I går fikk jeg beskjed fra Einar et par NM nord for Bodø at jeg skulle simulere en emergency. Meldte mayday og ba om vectors til Bodø. Personlig synes jeg det gikk rett til h*****, siden jeg delvis glemte av fraseologien for nødmelding, men jeg kom meg da velberget tilbake til Bodø med hjelp fra Bodø Approach (Stig) "".

 

Grattis med ratingen Stig. Ser frem til at Bodø Control blir bemannet i framtiden "".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...