Ivar Skaugstad Skrevet 23. januar 2004 Skrevet 23. januar 2004 Hei! Etter den forrige spørreundersøkelsen vi hadde, kom vi fram til at GuttaPaTur burde arrangere en flight i måneden, og et flertall sa at de ønsket både Charter og "vanlig" ruteflygning. Derfor skal vi ikke gi oss med avstemmningene helt ennå, for at vi skal få med flest mulig, trenger vi deres mening. Vi skal se om vi får til en "vanlig rute" tur før Januar er omme. Forøvrig så vil det helt sikkert bli en charterdestinasjon i vinterferien, mer info om dette vil komme senere! Når det gjelder spørsmålene nedenfor, så forutsetter vi at avgang og retur vil gå til Oslo Lufthavn Gardermoen. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Skrevet 26. januar 2004 Takker for hjelpen folkens! Da trenger jeg bare litt hjelp til, men vi skal holde oss unna en poll denne gangen, vil jo ikke overdrive.. Som dere ser av avstemmningen ovenfor, så ble ca 2 timer enroute internatinal vinneren! For at vi skal gjøre dette så "demokratisk" som mulig, vil jeg at dere kommer med et eller flere forslag til destinasjoner som er rundt 2 timers grensen for enroute time! Da er det snakk om den Storbritannia, Nederland, Belgia, nordlige deler av Frankrike, størsteparten av Tyskland og tildels Polen. Så kom med forslag til destinasjoner innenfor denne grensen folkens, så skal jeg sette opp en avstemmning senere. Men skal vi få tid til en tur før vinterferien, så må vi henge i! Litt planlegging som skal til, bestilling av ATC, kanskje sammordne med diverse fly-in o.l! Her er iallefall mine forslag: London/Heathrow 2h 00min Manchester 2h 00min Frankfurt 2h 05min München 2h 20min Helsinki 1h 30min Bremen 1h 30min (Island)* 2h 40min (Innsbruck)* 3h 00min * Rundt 3 timer enroute.. På forhånd takk! Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 Ja! Jeg stemmer for turene til de større flyplassene! Det er vanvittig gøy å fly til steder med mye trafikk og ATC, vil anbefale London, men saken er at når vi flyr en groupflight med mange, så blir det litt snaut å fly en to timers tur... Innsbruck eller Island, passer da bedre til det! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Skrevet 26. januar 2004 Jeg synes også større flyplasser er et godt alternativ, men Julian.. Husk at dette ikke er ment som en "langtur", og vi må ikke komme for tett opp til en "charter" flight. Dette kommer jo i vinterferien, så Island og Innsbruck var kanskje litt dumme forslag av meg. Synes 2 timer er akkurat passe! Siter
Thomas Gundersen Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 Syns jeg begynner å se symptomer på interne stridigheter her! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Skrevet 26. januar 2004 Hehe, slik har det bestandig vært Thomas.. Sære trøndere kanskje? Neida, jeg og Julian er bestandig venner vi, men jeg har så begrenset med tid, så vi er nok begge litt lei for at vi ikke får fløyet så mye sammen for tiden.. Men la oss holde oss til topic folkens! Julian, ENGM-EDDM-ENGM på Onsdag mate? Siter
TOS Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 Nedover mot Sveits er jo artig.. der er det mange tøffe innflygningar Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 27. januar 2004 Skrevet 27. januar 2004 Når på Onsdag? er ferdig 12:15 da så hvis det blir på formiddag/ettermiddag så blir jeg gjerne med..... Må vel bare få lagt inn SP1 først Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Skrevet 27. januar 2004 Regner med at jeg drar nedover etter middag, altså i 18 tiden. Siter
Timmy Brandt Skrevet 27. januar 2004 Skrevet 27. januar 2004 Som dere ser av avstemmningen ovenfor, så ble ca 2 timer enroute domestic vinneren! Her er iallefall mine forslag: London/Heathrow 2h 00min Manchester 2h 00min Frankfurt 2h 05min München 2h 20min Helsinki 1h 30min Bremen 1h 30min (Island)* 2h 40min (Innsbruck)* 3h 00min * Rundt 3 timer enroute.. På forhånd takk! Hva har London, Manchester, Frankfurt, Helsinki m.m med Domestic å gjøre ?! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Skrevet 27. januar 2004 Det var et missprint fra min side, men det er endret nå. Takk for at du sa i fra Timmy! Forøvrig vil jeg sette opp en vote rundt klokken 21:00 i kveld, så hvis du vil komme med forslag til destinasjoner så er siste frist rundt 20:30 tiden! Prøv også å tenk litt på hvilken helg/dag denne turen passer for deg, mest sannsynlig vil vi sette opp turen på en helg! Men jeg skal komme tilbake til alternative dager på voten jeg setter opp, ha en fortsatt flott dag! Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 27. januar 2004 Skrevet 27. januar 2004 LØRDAG,LØRDAG eller Fredag da kan jeg bli med uansett Fredag kan jeg etter middag og lørdag kan jeg når som helst innstalerer SP1 nå.... Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 27. januar 2004 Skrevet 27. januar 2004 skal få lagt SAS paint på PMDGen.... Blir vel 737 kjenner jeg "Gutta på tur" rett.... Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Skrevet 27. januar 2004 Ja, nå snakker vi ikke om førstkommende helg, det blir helt uaktuelt! Men datoer vil bli gitt i en stor vote senere i kveld! Siter
TOS Skrevet 27. januar 2004 Skrevet 27. januar 2004 Ahh oki.. jaja laurdag morgon passar alltid for meg hehe....så sant eg ikje er vekkreist då... Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Skrevet 27. januar 2004 Hvorfor ikke fly på en kveld? Synes det er best, for da får vi ATC, og vi får trafikk! Øker realismen med flere hakk, selv om vi kanskje må gi 2 timer tapt på en Lørdagskveld så mener jeg vi har råd til det! Siter
TOS Skrevet 27. januar 2004 Skrevet 27. januar 2004 Jau ein kveld går jo sjølvsagt greit er berre det at då er det mørkt og ein ser fint lite av det som er å sjå hehe... Siter
Timmy Brandt Skrevet 27. januar 2004 Skrevet 27. januar 2004 Fy flate å dere frister meg !! Hva trenger jeg installert og configurert for å få dette til å fungere ? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Skrevet 27. januar 2004 Fy flate å dere frister meg !! Hva trenger jeg installert og configurert for å få dette til å fungere ? Nå er jeg ikke helt sikker på hva du mener, men det du trenger er Flightsimulator (selvfølgelig), Sqawkbox og rogerwilco. Linken i posten over henviser til en "hjelpe" side hvor du kan se hvordan man kobler opp mot Squawkbox i FS2004. Jeg vil også benytte annledningen til å fortelle at vårt konsept er basert på mer "erfarne" flygere, dvs. at du må ha god kunnskap til prosedyrer på VATSIM og IFR prosedyrer generellt. Jeg og Julian har gått inn for det, at vi vil gi hver pilot som ønsker å være med en "teori" test (kun ved første tur). Det kan kanskje virke som vi ønsker å "stenge" ut noen, men dette ønsker vi ikke! Dette er for alles beste, verken populært blandt piloter eller ATC å stå nede på f.eks Heathrow uten SID/STAR eller aning om hvordan ting foregår! Da var dere advart.. Siter
TOS Skrevet 27. januar 2004 Skrevet 27. januar 2004 Ivar: Ein slik teoritest støttar eg. MEN for å kunne verta kjend med prosedyrane, er det jo eitfaktum at ein MÅ igjennom dei for første gang ein eller anna gang. Og då er det vel greit at det er med litt meir erfarne folk som kan lære fra seg litt kunskap? Eg kunne godt tenka meg å vere med på ein slik tur i nær framtid Eg er ikkje den mest erfarne påVATSIM, men eg kan nå litt om IFR prosedyrar og alt det der som føl med drittvær og anna hehe... Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Skrevet 27. januar 2004 Jeg har understreket på sidene våre at dette ikke er en "skoletur". Dette er mer en tur for de som tar FS ganske så seriøst, erfaring kan man heller oppnå gradvis ved å fly på gradvis større flyplasser. Du kan jo kanskje tenke deg for et sjokk det hadde vært å kommet fra "stille" Norge til München midt under et fly-in, hvor god vitenskap om fraselogi er et viktig faktum for best mulig trafikkvikkling! Jeg har jo selv "testet" deg Torstein, og jeg ville sagt at du fyller de kravene som vi har lov til å stille fra en VATSIM pilot! Siter
TOS Skrevet 27. januar 2004 Skrevet 27. januar 2004 Så eg får lov å vere med på tur? *snurrar rundt i stolen og er glad* hehe.. Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 27. januar 2004 Skrevet 27. januar 2004 Artig med sånne arrangementer som dette da. Ivar, kunne du være vennlig å henvise til sider med kart og notam på for den endelige destinasjonen? Helt klart ATC og VFAS Trafikk sin jobb dette *Virtual Fictive Airlines System Gleder meg skikkelig jeg. Eneste er at jeg for tiden ikke har noen gode fly til flightsim, unntatt Fanda Dash 8 da. Hadde vært gøyalt med ENGM-EGLL med Fandan vettu Regner med dere blir å bruke 737? Vi regner med det Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 27. januar 2004 Skrevet 27. januar 2004 Og foresten: Lasta ned AVC, (Advanced Voice Client) til bruk med SB. Funka bare 10 ganger så bra som RW. Anbefaler alle som ska være med om å hente ned AVC. Dere finner den på diverse plasser på nett. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Skrevet 28. januar 2004 Ivar, kunne du være vennlig å henvise til sider med kart og notam på for den endelige destinasjonen? Jeg skal se hva jeg kan gjøre, NOTAM finner man jo på www.ippc.no , skal se om jeg finner noen kart hos den VATSIM divisjonen vi skal reise til, forøvrig forventer vi at pilotene finner kart selv. *Litt streng* Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 vel, det er fly-inn ved Amsterdam,Shipool 27februar..... Er vel ikke aktuelt her....... Tenkte bare at om dette er aktuelt så kunne vi jo gjøre det. Fly ENGM-EHAM-ENGM Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.