Gå til innhold

Hvor vil du fly med GuttaPåTur?


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter den forrige spørreundersøkelsen vi hadde, kom vi fram til at GuttaPaTur burde arrangere en flight i måneden, og et flertall sa at de ønsket både Charter og "vanlig" ruteflygning.

Derfor skal vi ikke gi oss med avstemmningene helt ennå, for at vi skal få med flest mulig, trenger vi deres mening.

Vi skal se om vi får til en "vanlig rute" tur før Januar er omme.

Forøvrig så vil det helt sikkert bli en charterdestinasjon i vinterferien, mer info om dette vil komme senere!

 

Når det gjelder spørsmålene nedenfor, så forutsetter vi at avgang og retur vil gå til Oslo Lufthavn Gardermoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hjelpen folkens!

Da trenger jeg bare litt hjelp til, men vi skal holde oss unna en poll denne gangen, vil jo ikke overdrive..

Som dere ser av avstemmningen ovenfor, så ble ca 2 timer enroute internatinal vinneren!

For at vi skal gjøre dette så "demokratisk" som mulig, vil jeg at dere kommer med et eller flere forslag til destinasjoner som er rundt 2 timers grensen for enroute time!

Da er det snakk om den Storbritannia, Nederland, Belgia, nordlige deler av Frankrike, størsteparten av Tyskland og tildels Polen.

Så kom med forslag til destinasjoner innenfor denne grensen folkens, så skal jeg sette opp en avstemmning senere.

Men skal vi få tid til en tur før vinterferien, så må vi henge i!

Litt planlegging som skal til, bestilling av ATC, kanskje sammordne med diverse fly-in o.l!

 

Her er iallefall mine forslag:

London/Heathrow 2h 00min

Manchester 2h 00min

Frankfurt 2h 05min

München 2h 20min

Helsinki 1h 30min

Bremen 1h 30min

(Island)* 2h 40min

(Innsbruck)* 3h 00min

 

* Rundt 3 timer enroute..

 

På forhånd takk! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, slik har det bestandig vært Thomas..

Sære trøndere kanskje? ""

Neida, jeg og Julian er bestandig venner vi, men jeg har så begrenset med tid, så vi er nok begge litt lei for at vi ikke får fløyet så mye sammen for tiden..

Men la oss holde oss til topic folkens! ""

Julian, ENGM-EDDM-ENGM på Onsdag mate? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere ser av avstemmningen ovenfor, så ble ca 2 timer enroute domestic vinneren!

 

Her er iallefall mine forslag:

London/Heathrow 2h 00min

Manchester 2h 00min

Frankfurt 2h 05min

München 2h 20min

Helsinki 1h 30min

Bremen 1h 30min

(Island)* 2h 40min

(Innsbruck)* 3h 00min

 

* Rundt 3 timer enroute..

 

På forhånd takk! ""

 

Hva har London, Manchester, Frankfurt, Helsinki m.m med Domestic å gjøre ?! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et missprint fra min side, men det er endret nå.

Takk for at du sa i fra Timmy! ""

 

Forøvrig vil jeg sette opp en vote rundt klokken 21:00 i kveld, så hvis du vil komme med forslag til destinasjoner så er siste frist rundt 20:30 tiden!

Prøv også å tenk litt på hvilken helg/dag denne turen passer for deg, mest sannsynlig vil vi sette opp turen på en helg!

Men jeg skal komme tilbake til alternative dager på voten jeg setter opp, ha en fortsatt flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate å dere frister meg !! ""

 

Hva trenger jeg installert og configurert for å få dette til å fungere ? ""

Nå er jeg ikke helt sikker på hva du mener, men det du trenger er Flightsimulator (selvfølgelig), Sqawkbox og rogerwilco.

Linken i posten over henviser til en "hjelpe" side hvor du kan se hvordan man kobler opp mot Squawkbox i FS2004.

 

Jeg vil også benytte annledningen til å fortelle at vårt konsept er basert på mer "erfarne" flygere, dvs. at du ha god kunnskap til prosedyrer på VATSIM og IFR prosedyrer generellt.

Jeg og Julian har gått inn for det, at vi vil gi hver pilot som ønsker å være med en "teori" test (kun ved første tur).

Det kan kanskje virke som vi ønsker å "stenge" ut noen, men dette ønsker vi ikke!

Dette er for alles beste, verken populært blandt piloter eller ATC å stå nede på f.eks Heathrow uten SID/STAR eller aning om hvordan ting foregår!

Da var dere advart.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar: Ein slik teoritest støttar eg. MEN for å kunne verta kjend med prosedyrane, er det jo eitfaktum at ein MÅ igjennom dei for første gang ein eller anna gang. "" Og då er det vel greit at det er med litt meir erfarne folk som kan lære fra seg litt kunskap?

 

Eg kunne godt tenka meg å vere med på ein slik tur i nær framtid "" Eg er ikkje den mest erfarne påVATSIM, men eg kan nå litt om IFR prosedyrar og alt det der som føl med drittvær og anna hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har understreket på sidene våre at dette ikke er en "skoletur".

Dette er mer en tur for de som tar FS ganske så seriøst, erfaring kan man heller oppnå gradvis ved å fly på gradvis større flyplasser.

Du kan jo kanskje tenke deg for et sjokk det hadde vært å kommet fra "stille" Norge til München midt under et fly-in, hvor god vitenskap om fraselogi er et viktig faktum for best mulig trafikkvikkling!

Jeg har jo selv "testet" deg Torstein, og jeg ville sagt at du fyller de kravene som vi har lov til å stille fra en VATSIM pilot! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig med sånne arrangementer som dette da. Ivar, kunne du være vennlig å henvise til sider med kart og notam på for den endelige destinasjonen? "" Helt klart ATC og VFAS Trafikk sin jobb dette ""

 

*Virtual Fictive Airlines System

 

Gleder meg skikkelig jeg. Eneste er at jeg for tiden ikke har noen gode fly til flightsim, unntatt Fanda Dash 8 da. Hadde vært gøyalt med ENGM-EGLL med Fandan vettu ""Regner med dere blir å bruke 737? Vi regner med det ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...