Gå til innhold

Trangere innenriksfly


Steinar Grindstein

Anbefalte innlegg

Hva er poenget med og sette inn flere seter, de får jo ikke fylt opp flyene alikevell.

 

Ut fra den teorien burde de kanskje ta ut ca 35% av setene slik at de oppnår en kabinfaktor på 100%?

Neppe!

Flere seter betyr større kapasitet på eksisterende ruter, dermed mulighet for å kutte f.eks en rotasjon på OSL-TRD eller OSL-BGO daglig uten at det går nevneverdig ut over tilbudet til de reisende, og dermed penger spart. Mer effektiv utnyttelse av flyparken gir mulighet til å tjene penger på nye ruter eller ekspandere på eksisterende ruter. Dessuten vil flere seter i flyene øke sjansen for at de reisende finner et ledig sete akkurat på DEN avgangen de ønsker. Selv med en kabinfaktor på 60-tallet har SAS en mengde avganger som er full-booket og dermed pax som ikke kommer med.

 

Personlig er jeg i mot trangere fly, men logikken med å ikke fjerne seter på grunn av kabinfaktoren er helt bak mål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer på er enda mindre servering/service ombord. Om de skal gjøre dette bør de jo også gå over til lavpris-priser

 

For high-yield er gjennomgående innsjekking, enklere reiser, gode betalingsløsninger og hyppige avganger mye viktigere enn om man får litt mat på såpass korte reiser. Dette har det vært undersøkelser på, og passasjerene som SAS er ute etter vil ha enkle reiser og lavere priser, ikke mat! Prisene kommer nok til å gå ned ytterligere fremover, til glede for oss kunder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig er jeg i mot trangere fly

 

Dag sier at han er mot trange seter på fly, men det er jo det man får når alle pengesåre nordmenn som gneller om at alt er for dyrt når det gjelder flypriser...

da må jo selskapene gjøre det som må til for at kundene vil fortsette og fly med dem. Fra og gå fra et selskap der man prioriterte HØY servis, god benplass osv, som tok seg tid til og snakke hyggeligt med deg ombord vis du lurte på en ting, til et selskap der man prioriterer PENGER, PENGER , og atter PENGER og så kansje passasjerene viss de gidder "" Så alle de som gneller om at det er helt bak mål og gjøre flyene trangere har seg selv og takke... ""

Vi nordmenn er faktisk en av de som reiser mest her iverden, så hvorfor skal vi sitte som noen sild i en tønne på reisen??? ""

 

alt dette kan dere egentlig takke en VISS person borti irland som akuratt nå vasser i penger opptil haka på deres bekostning... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig er jeg i mot trangere fly

Dag sier at han er mot trange seter på fly, men det er jo det man får når alle pengesåre nordmenn som gneller om at alt er for dyrt når det gjelder flypriser...

Ikke ALLE nordmenn nei!

Jeg har aldri klaget på at det er dyrt å fly. Tvert i mot synes jeg det er veldig billig, sammenlignet med andre reisemåter som tar mye lenger tid. Dessuten betaler jeg heller litt mer og sitter bra, enn å stues som sild i tønne i FR eller DY

til et selskap der man prioriterer PENGER, PENGER , og atter PENGER

Alle selskap er opptatt av penger, de leker ikke butikk om det er det du tror ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker feil, så har Braathens i dag en avstand mellom setene på 32 tommer. I følge en kompis på interiørverkstedet i BU er det snakk om å gå ned til 30 tommer mellom setene på -500 og -700.

 

At Sas faktisk tenker på å gjøre noe med plassen er vel på tide, de har jo en talentlaus innredning med galleyer og dass på sine B737 flymaskiner. En -700 som BU operere tar 134 pax, mens en -700 til Sas tar så vidt jeg har hørt, endel mindre, jeg tror det er 120 pax i sas sine -700 (Er det noen som har nøyaktig antall pax i -700 til Sas?). Så ved å fjerne en Galley og ommøblere litt på klesskap og dass så kan de få flere pax ombord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...