Gå til innhold

Få jobb i tårn og sånt


Herman Hetland

Anbefalte innlegg

Heisann, vet ikke om jeg valgte rett tema-forum (kaffekroken), men uansett, jeg er bare litt nysgjerrig på hva som skal til for at man kan få jobb i tårn eller med andre tekniske ting på flyplasser og lignende. Da mener jeg ikke å kjøre pushback truck eller å lempe bagasje av et fly :P

Hva skal til for å kunne søke jobb i en stilling i f.eks tårnet på en flyplass? Kanskje ikke som selve "ATC" men noe annet teknisk? Hva som helst igrunn.. Må man ha noe spess utdannelse/kurser? nysgjerrig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe jeg vet jeg spør dumt "" Uansett, det er selvinnlysende at man trenger opplæring og sånt, men hvis det er noen her som vet litt mer detaljert hva som skal til for å få sånne typer jobber, sitte foran en skjerm i tårnet og sånt (ikke det at det er en realistisk målsetning for meg), så hadde jeg satt pris på det.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk for tipsene folkens..:)

Jeg driver for øyeblikket på med økonomi utdannelse, så noen utpreget ATC utdannelse er vel heller uaktuelt..:P

Men jeg er fremdeles nysgjerrig på hva som skal til for i det hele tatt få noen slags stilling knyttet til tårnet, så skal plukke opp trådene dere ga meg her. Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...