Gå til innhold

Problemer med squawkbox.exe


Anders Presterud

Anbefalte innlegg

Hoi

 

Tenkte jeg skulle prøve litt online-flyging på VATSIM igjen. Det er første gang jeg prøver det på FS2004. Jeg har fulgt oppskrifta man finner på FS Nordic.

 

Alt går som det skal helt fram til step 15, hvor man skal trykke Join i SB main program. Der blir det slutt på moroa. XP serverer en feilmelding, og SB starter aldri opp.

 

Feilmeldingen er som følger:

 

[image]http://home.c2i.net/apresterud/diverse/SB1.jpg[/image]

[image]http://home.c2i.net/apresterud/diverse/SB2.jpg[/image]

 

Noen som har tips om hvorfor dette skjer, og hva jeg evt. gjør galt? SBRelay, HostSB og FS2004 fortsetter å funke som ingenting har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi

 

Tenkte jeg skulle prøve litt online-flyging på VATSIM igjen. Det er første gang jeg prøver det på FS2004. Jeg har fulgt oppskrifta man finner på FS Nordic.

 

Alt går som det skal helt fram til step 15, hvor man skal trykke Join i SB main program. Der blir det slutt på moroa. XP serverer en feilmelding, og SB starter aldri opp.

 

Dette skjer for meg også. Men bare hvis jeg minimerer FS2004/HostSB før jeg starter SB. Kanskje du også minimerer? Prøv å ikke gjøre det.

 

--

Torfinn Nome, SAS779/NOW1121/LN-TNO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas, Einar og Einar. Jeg tok visst feil, men jeg trudde det gikk nokså tydelig fram av innelgget mitt at jeg bruker både HostSB og SBRelay, samt har fulgt oppskriften på FS Nordic. ""

 

Torfinn. Jeg mener jeg har "task-switch'a" via Alt+Tab de gangene jeg har prøvd. Kjører FS i fullskjerm-modus. Etter jeg kommer hjem fra jobb skal jeg prøve litt andre måter, kjøre FS i vindu f.eks.

 

Takk for hjelpen så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg har nøyaktig de samme problemene med å komme online. Samme feilmeldinger som vist øverst i denne tråden. ""

 

Jeg har avinstallert hele FS9 og installert på nytt og bare lagt inn min registrerte versjon av FSUIPC og HostSB.dll i Modules-mappa.

 

Jeg har installert nøyaktig samme programmer og filer på min bærbare maskin, og der kjører det problemfritt.

 

Noen flere forslag? Det kan jo virke som det er grafikkdriver eller DirectX som lager krøll, men jeg er i alle fall tom for idéer før jeg må installere Win XP på nytt. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...