Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fleste av oss flyr for virtuelle flyselskaper og må logge et visst antall flighter , og siden vi stort sett alltid flyr online så er det ofte ikke ATC tilgjengelig...sånn er det dessverre....men hender jeg lager flyveplanen etter å ha sjekket hvor i verden ATC trafikken er størst....

 

 

Skrevet

Du trenger jo ikke fly med GPS heller, fly VFR, VOR/NDB-VOR/NDB, med FMC eller lignende. Når du flyr online og nærmer deg en flyplass hvor det er annen trafikk bør du anonsere din posisiojn: ENGM traffic: VBX140 over MES for MES4F approch to ILS19R, FL150. Du kan gjerne gi en ny rapport når du er på ILS, og om flere fly kommer bak deg, rapporter når rullebanen er vacated. Gjør også det samme når du skal ta av.

Skrevet

Det hender at det er ATC online, men nå må du huske at det bare er en brøkdel ATC i VACCN i forhold til piloter!

Dessuten er det bare et fåtall flygelederere som bruker å stille opp, så jeg tviler på at det hjelper å "mase" på oss.

For en kort periode tilbake var det samme innlegget oppe, men da var det ATC som savnet piloter.

Det var en tid hvor Norge var godt bemannet, og du skal nok se at feberen tar seg opp igjen så snart det blir ferie.

Du kan nok ikke forvente deg å se så veldig mye ATC på hverdager i Norge, personlig har jeg verken tid til å fly eller å sitte ATC.

Men det hender jo at jeg får tid en gang i blandt i helgene.

Men det er ikke mye en kan gjøre med trafikken i Norge eller generellt på VATSIM, eller IVAO for den saks skyld.

En kan kalle det en ond sirkel, er det mange piloter kommer det nok ATC, og er det ATC kommer det piloter.

Derfor må en av partene ta iniativet, selv om dette kan resultere i null resultat.

Men det er verd å prøve, dessuten går det jo helt fint å fly uten ATC.. ""

Skrevet
Det hender at det er ATC online, men nå må du huske at det bare er en brøkdel ATC i VACCN i forhold til piloter!

Dessuten er det bare et fåtall flygelederere som bruker å stille opp, så jeg tviler på at det hjelper å "mase" på oss.

For en kort periode tilbake var det samme innlegget oppe, men da var det ATC som savnet piloter.

Det var en tid hvor Norge var godt bemannet, og du skal nok se at feberen tar seg opp igjen så snart det blir ferie.

Du kan nok ikke forvente deg å se så veldig mye ATC på hverdager i Norge, personlig har jeg verken tid til å fly eller å sitte ATC.

Men det hender jo at jeg får tid en gang i blandt i helgene.

Men det er ikke mye en kan gjøre med trafikken i Norge eller generellt på VATSIM, eller IVAO for den saks skyld.

En kan kalle det en ond sirkel, er det mange piloter kommer det nok ATC, og er det ATC kommer det piloter.

Derfor må en av partene ta iniativet, selv om dette kan resultere i null resultat.

Men det er verd å prøve, dessuten går det jo helt fint å fly uten ATC.. ""

 

Hei Ivar!

 

Nå klagde han jo ikke på for lite ATC, spørsmålet hans var jo heller hva han skal gjøre uten ATC... ""

 

Jaja, bare en like pekepinn Ivar, for nå har du holdt deg i skyggen alt for lenge ""

""

Skrevet

Jeg tror at hvis flere hadde begynnt å fly, selvom det ikke er ATC! Da hadde det heeeellllt sikkert kommet flere ATC også!!!!!!!!!

 

Nesten helt sikker!!!!!!

 

 

 

Ja til flere piloter!!!!!!!!!!!!!!!! """"""

Skrevet
Det hender at det er ATC online, men nå må du huske at det bare er en brøkdel ATC i VACCN i forhold til piloter!

Dessuten er det bare et fåtall flygelederere som bruker å stille opp, så jeg tviler på at det hjelper å "mase" på oss.

For en kort periode tilbake var det samme innlegget oppe, men da var det ATC som savnet piloter.

Det var en tid hvor Norge var godt bemannet, og du skal nok se at feberen tar seg opp igjen så snart det blir ferie.

Du kan nok ikke forvente deg å se så veldig mye ATC på hverdager i Norge, personlig har jeg verken tid til å fly eller å sitte ATC.

Men det hender jo at jeg får tid en gang i blandt i helgene.

Men det er ikke mye en kan gjøre med trafikken i Norge eller generellt på VATSIM, eller IVAO for den saks skyld.

En kan kalle det en ond sirkel, er det mange piloter kommer det nok ATC, og er det ATC kommer det piloter.

Derfor må en av partene ta iniativet, selv om dette kan resultere i null resultat.

Men det er verd å prøve, dessuten går det jo helt fint å fly uten ATC.. ""

 

Hei Ivar!

 

Nå klagde han jo ikke på for lite ATC, spørsmålet hans var jo heller hva han skal gjøre uten ATC... ""

 

Jaja, bare en like pekepinn Ivar, for nå har du holdt deg i skyggen alt for lenge ""

""

Hei Julian!

Ok, jeg tar det til meg, jeg leste ikke innlegget godt nok før jeg svarte så jeg trekker det jeg sa hvis det under noen omstendigheter virket støtende.

Og Julian, jeg kommer ikke inn i lyset riktig ennå, men vi får se hva vi to finner på for noe lurt i jule- og vinterferien! ""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...