Gå til innhold

Problemer med og koble opp til Vatsim

Rolf Økland

Anbefalte innlegg

Hei...

Har problemer med og komme online på vatsim etter utallige forsøk, jeg har følgt alle tutorial og ting ser helt fint ut til jeg skal få opp squawkbox is HostSB.dll eller SBhost.exe.

Jeg får kun ei grå rute, ikke mulig og høyreklikke, rett og slett nada.. ""

Noen som kan hjelpe?

PS. har siste versjoner av filene og reg. versjon 3.11 av FSUIPC.dll

DirectX er siste 9b osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for lynraskt svar.. ""

Jeg forklarte kansjke en smule feil, men alt går bra faktisk til og med punkt 12 i den tutorial'n.

Regner med at jeg ikke skal manuelt kjøre SB en gang til?

Etter punkt 12 skjer det absolutt ingenting, altså det du har skrevet i punkt 13, skjer bare ikke hos meg. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du opp samme vindu som i pkt 12?? der det står bilde og tekst om SB?? Hvis Ja, hva skjer når du klikker på den nederste linjen?? Hvis Nei hva får du opp da?? ingenting??Får du opp bilde i pkt 13??

Bruker du FS2004 eller FS2002??

Ja jeg får opp samme bilde som punkt 12 viser, og klikker "click here to get into action"

Etter jeg har klikket der, så skjer det ikke mere.

Det bildet du har vist på punkt 13 får jeg ikke, min sbhost er bare helt grå, ingenting annet

Jeg bruker FS2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FS2004 er årsaken. Du må laste ned og installere et lite tilleggsprogram som heter SBRelay. Dette skal du installere og kjøre FØR du starter multiplayer i FS2004. Når dette programmet starter kommer det opp et vindu som inneholder en del tekst. Glem den og minimer dette vinduet, du har ike mer bruk for det. Fortsett så som det er beskrevet i tutorialen. SBRelay ligger da og kjører i bakgrunnen og sørger for at SB kan benyttes i FS2004. Dette må gjøres slik inntill det kommer ny version av selve SB som går sammen med FS2004. Finner du ikke SBRelay så send meg en mail på accnor4@vaccn.org så skal jeg sende den til deg senere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen ekspert men det kan være at du har brannmur og må åpne endel porter for at programmene skal virke. Har imdlertid hatt problemer med å koble på VATSIM selv. Er det noen som vet om en mere brukervennelig påkoblingsmetode er på vei? Den som er nå er hårrreisende tungvint for alt annet en avanserte brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er ute på viddene nå men....

Etter det jeg har lest, så har du fulgt manualen til Einar når du bruker FS2004?

Det er ikke helt det samme.

Du starter sbrelay før du starter FS.

Nå den er ferdig starter du FS2004.

Så velger du multiplayer på menyen til venstre i fs.

Så søker du på 127.0.0.1 og da skal den finne SPrealy ller noe i den lille "boksen eller vinduet".

Så trykker du jojn "" (husker ikke hvordan det skrives "").

Så forsetter du med nr 6.

""

Håper dette hjelper, men jeg har på følesen at jeg er på viddene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...