Gå til innhold

Min avgang i VACC Norway


Eirik Sørensen

Anbefalte innlegg

I går sendte jeg min avskjedssøknad til VATEUD Director. Dette innebærer at jeg ikke kommer til å ha en rolle i den nye organisasjonen når (og hvis) denne kommer på plass. Alternativt, dersom sammenslåingen ikke skulle bli en realitet, vil jeg overlate ledelsen i VACC Norway til noen andre så snart alt ligger til rette for dette.

 

Men inntil alt er kommet på plass, kommer jeg til å fungere som VACC Norway Director. Jeg kommer også etter dette til å stille meg til rådighet for hjelp til den nye organisasjonen skulle det være behov.

 

Min avskjed har ikke kommet som et resultat av de siste dagers kritikk mot VACC Norway og meg personlig. I løpet av sommeren har jeg kommet til den konklusjon at jeg ikke lenger er i stand til å bruke den nødvendige tiden som skal til for å administrere et VACC. Ved siden av jobb og familieliv, blir det rett og slett for mye å skulle bruke 2-3 timer hver eneste dag på dette. Dette har også gått ut over de tjenestene VACC Norway tilbyr.

 

Å finne det rette tidspunktet for å trekke seg, er ikke helt enkelt. Men jeg innså raskt at en sammenslåing av de Skandinaviske VACC ville innebære en helt ny organisasjon og en helt ny mulighet til å tilføre organisasjonen ny giv. Tidsmessig passer dette derfor veldig godt i forhold til å trekke seg tilbake.

 

Jeg håper alle som er interessert i å bidra i den nye organisasjonen, evt. i VACC Norway skulle dette initiativet feile, tenke nøye gjennom hvordan dere kan bidra. En viktig del av det arbeidet som skal utføres de nærmeste ukene, er å få på plass en dyktig organisasjon som kan lede Scandinavian VACC. Dersom du tror du har tid, kunnskap, erfaring, evne og styrke til å være med å lede den nye organisasjonen, skriv gjerne noen ord til undertegnede, så skal jeg gi deg en tilbakemelding og vurdering av dine kvalifikasjoner. Alternativt kan du legge inn en "CV" i dette forumet slik andre kan ta stilling til om du er egnet til en slik jobb.

 

Samtidig vil jeg påpeke at et Scandinavisk VACC kun vil kunne lykkes dersom samtlige hjelper til og bidrar med det de måtte ha mulighet til. Det legges opp til å implementere et VACC med stor grad av demokrati, dvs. makt til medlemmene. Men med makt følger også plikter. Det er derfor kun dersom samtlige drar i samme retning at dette prosjektet vil lykkes.

 

Når du lurer på hvordan Scandinavian VACC kan bli tidenes beste VACC, skal du si til deg selv Det er meg det kommer an på.

 

Lykke til!

 

Hilsen Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker herved å meddele om at jeg trekker meg som Training Director i vACC Norge, og er heller ikke tilgjengelig som "staff" i Scandinavian vACC om dette skulle bli en realitet.

 

Dette har selvfølgelig ikke noe med de siste dagers skriverier angående kritikken rettet mot oss i vACC Norge og særdeles mot meg, om jeg har de kunnskaper som skal til for å bestette en slik stilling, men ene og alene en beslutning som har vært bestemt lenge.

 

Nå når Scandinavian vACC kan bli en realitet er dette den anledning som synes å være rett for å annonsere sin avgang, og slippe til nye krefter.

 

Jeg vil derfor oppfordre de som vil stille seg til disposisjon for vACC Norge og evt. Scandinavian vACC om å melde seg til Eirik som han sier over.

 

Jeg har hatt en utrolig tid i vACC Norge som Online Training Manager og sist Training Director. Jeg vil nok ikke forsvinne fra nettet, men fortsatt være med som ATC og pilot. Jeg vil også forsøke å få tid til å kunne fortsatt hjelpe til med tester/CPT`s som VATSIM Examiner.

 

Lykke til alle sammen.

 

med hilsen

Jan Kristiansen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser til min overaskelse at både Eirik og Jan trekker seg fra sine stillinger i VACCN, på et tidspunkt hvor kontinuitet er viktig med tanke på evt opprettelse av SCA VACC.

Har forståelse for at man stiller sine posisjoner til disposisjon for fremtidig endring, men det er i denne sammenheng (les: evt overgang til / opprettelse av SCA VACC) viktig at de som har drevet nasjonal VACC fortsatt er 100% tilgjengelig. Hvis ikke vil vi oppleve et vakum som kan ta tid til å få fylt igjen. Da snakker jeg ikke om person, men kompetanse. Dette vil i første omgang gå utover medlemmene (til tross for fremkommet kritikk), bl.a med tanke på informasjon, treningsaktivitet og promotions ""

 

Når det er sagt; jeg ønsker personlig å takke dere begge for innsatsen i VACCN (tidligere også som del av SATEUR), og håper dere holder ut litt lenger til evt ny organisasjon er på plass!

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først til Hans. Jeg kommer selvfølgelig til å være svært aktiv i å gjennomføre arbeidet med overgang til en ny VACC, evt. til vi har en god stab på plass i VACC Norway. Jeg kommer ikke til å forlate skuta før alle brikker er på plass.

 

Til Geir: Kanskje jeg nå endelig vil få litt tid til å være mer online? ""

 

For øvrig er jeg allerede blitt tilbudt en annen jobb hos VATSIM som jeg vil vurdere. Denne vil innebære mindre arbeide, noe som passer meg godt, men som også vil gi meg noen nye interessante utfordringer. Om jeg takker ja til dette tilbudet, har jeg ende ikke bestemt meg for.

 

Hilsen Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Eirik!

 

Det var synd å høre at du trekker deg. Håper ikke det er som et resultat av kritikken, for det var ikke meningen at du skulle trekke deg som følge av den. Jeg vil takke deg for det gode samarbeidet vi hadde da jeg var Event Coordinator, og for den hjelpen jeg fikk da jeg startet som online controller. Håper du velger å ta stillingen i VATSIM, da du er en meget resurssterk person. Ønsker deg lykke til uansett!

 

Mvh

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirik og Jan, jeg vil få takke dere for gode tider med (etter min mening) et godt organisert VACCN.

Det er synd å se personer tre ned fra sine posisjoner, men av og til blir dette den siste utvei.

Det er godt å høre at dere ikke forlater oss helt, og at dere fortsatt vil være aktive i VATSIM.

En annen ting jeg synes er bra, er at dere er med på "overgangen" av den evt. VACC Scandinavia om dette skulle bli en realitet.

Selv om vi da vil få en ny ledelse, har de garantert godt av "gammelt" blod som kan gi de rettledelse for å danne en så sammensveiset organisasjon som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...