Gå til innhold

767 (?) over Tromsø


Stian Berg Hansen

Anbefalte innlegg

I går då eg var ute og spylte dykkerustyret kom ein 4 motors jet over hovudet på meg. Dette er dog langt unna tromsø, men det er sjeldan eg kan sjå den typen fly over meg. Fauk i retning Flesland for approach såg det ut til... (Var 35 i bruk i går?) Flykroppen var forøvrig kvit.

 

Sorry for avsporing.. berre måtte seia dette hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

British Airways flyr 2 flighter fra Tokyo, Narita til Heathrow hver dag. BAW 8 flyr stort sett hver gang over (Nord)-Norge, men jeg har også registrert BAW 6 en del ganger. Begge rutene flys i utgangspunktet med 744 men noen ganger har det også blitt brukt 777. I tillegg flyr også Virgin med A340 på samme ruten og de er også å se over her innimellom.

 

Jeg er usikker på om de bruker samme ruten fra LHR til NRT, men det kan vel kanskje øreholderen fra Bardufoss svare på? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn.

Stemmer nok at BA flyr over Nord Norge "hver"dag,og da med 744.Ifølge Bodø ACC så har ikke BA 777`ere,men vet ikke om det stemmer.Virgins 340 flyr også over nord.Ser den av og til langt mot øst.Flyr vel sånn ca over Alta,og så videre ned Sverige/Finland.

I følge Bodø så flyr også Aeroflot med 777 fra Moskva til Seattle.Ruten er da via ENKR og videre retning Bjørnøya.

 

Har ikke sett BA sine speebird så ofte i år,men i fjor høst da været var fantastisk,så kunne vi stille klokka etter dem.Hørte nesten med til jobben å "registrere"dem overhead.

Jaja.Ha en fin høstdag denne siste dagen i September.

 

Asbjørn Furu

AFIS`n

Avinor ansatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...