Stian Berg Hansen Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Var det noen andre som så en 767 (det så i allefall ut som det når jeg så på den i kikkerten min) som gikk tvers over Tromsøya og Kvaløya? Den etterlot seg enorme kondenstriper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer R Johansen Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Fikk desverre ikke se flyet men jeg fikk se Contrailn som lå igjen..tok et bilde (ikke noe å skryte av men). Lurer på om noen vet noe om dette flyet..flytype osv.. Hørte foresten Speedbird 8 som preiket med Bodø ctr for noen dager siden Uvant å høre briter her oppe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Nelson Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Jeg så contrailene for noen uker siden. De gikk, som du sa, over øya og kvaløya. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 I går då eg var ute og spylte dykkerustyret kom ein 4 motors jet over hovudet på meg. Dette er dog langt unna tromsø, men det er sjeldan eg kan sjå den typen fly over meg. Fauk i retning Flesland for approach såg det ut til... (Var 35 i bruk i går?) Flykroppen var forøvrig kvit. Sorry for avsporing.. berre måtte seia dette hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Bachke Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 HÅÅÅH nesten hver uke kommer det en British Airways 747 over narvik på vei til japan!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Berg Hansen Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 HÅÅÅH nesten hver uke kommer det en British Airways 747 over narvik på vei til japan!!! Ja, det vet jeg, den går over her også, men det var bare at flyet i dag gikk rett over, i tillegg til at det var en annen flytype. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Forseth Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Det kommer en BAW fra Asia hver dag midt i uka, sørgående ca kl 14:00 tror jeg. I tillegg kommer det ei kjerre fra Finland som skal til statene, det passerer over Tromsø fra SE - NW på formiddagen en gang. (Så det på radar senest i dag) Tror det er en MD11 til JFK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Strøm Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 British Airways flyr 2 flighter fra Tokyo, Narita til Heathrow hver dag. BAW 8 flyr stort sett hver gang over (Nord)-Norge, men jeg har også registrert BAW 6 en del ganger. Begge rutene flys i utgangspunktet med 744 men noen ganger har det også blitt brukt 777. I tillegg flyr også Virgin med A340 på samme ruten og de er også å se over her innimellom. Jeg er usikker på om de bruker samme ruten fra LHR til NRT, men det kan vel kanskje øreholderen fra Bardufoss svare på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asbjorn Furu Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Morn. Stemmer nok at BA flyr over Nord Norge "hver"dag,og da med 744.Ifølge Bodø ACC så har ikke BA 777`ere,men vet ikke om det stemmer.Virgins 340 flyr også over nord.Ser den av og til langt mot øst.Flyr vel sånn ca over Alta,og så videre ned Sverige/Finland. I følge Bodø så flyr også Aeroflot med 777 fra Moskva til Seattle.Ruten er da via ENKR og videre retning Bjørnøya. Har ikke sett BA sine speebird så ofte i år,men i fjor høst da været var fantastisk,så kunne vi stille klokka etter dem.Hørte nesten med til jobben å "registrere"dem overhead. Jaja.Ha en fin høstdag denne siste dagen i September. Asbjørn Furu AFIS`n Avinor ansatt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik H. Bakke Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 BA har vel mange 777'er, men regner med han mente at de ikkje brukte 777 på disse rutene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Strøm Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Joda, BA har som sagt mange 777`ere. Men disse rutene det her er snakk om er satt opp med 747 i utgangspunktet. Allikevel har det såvidt jeg har fått med meg hendt at rutene har blitt fløyet med 777 enkelte ganger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.