Espen Furfjord Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Mye spennende skjer og har skjedd på ENBO. Og når vi kommer til den militære aktivitet så er Bodø en fantastisk by å bo i. 12 August, 1981 var ikke jeg gamle karen, men jeg husker fortsatt det utrolige lyden, og synet av afterburneren fra den spøkelse-aktige Blackbirden som dro sin vei. (For en 6-åring så dette flyet meget skummelt ut Nå som man er blitt noe eldre er dette flyet noe av det råeste jeg vet. Jeg kom over DENNE SIDE for en stund siden og tenkte å dele den med dere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Wold Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 MEGET morro å lese. Likte godt logoen fra Dagbladet hvor det stod: "Løssalgspris 3,00 kr" Gode, billige dagene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Furfjord Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 Jepp, det var e fin pris Noen som vet om besøk av SR-71 i og rundt denne tiden utenom denne gangen? .. Jeg mener at det var flere ganger flyene var innom. Men dette er hemmeligstemplet info. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Hvis du ser rundt på den siden finner du en liste om forskjellige steder den har vært innom, Bodø er listet flere ganger fra 81 til 87, var til og med en gang på Andøya. Jeg mener å ha hørt at SR-71 var innom Sola en gang også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Olsen Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Jeg mener å ha hørt at SR-71 var innom Sola en gang også.. Når du nevner det, så tror jeg at jeg har hørt det også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Olafsen Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Heisann gutter. Stemmer at det var en SR-71 Blackbird på Sola på slutten av 80-tallet en gang. Dette var en uplanlagt stopp pga motortrøbbel. Maskinen ble stående på Sola under vakthold. Det var litt av ett syn da den tok av gitt.. Mvh, Thomas. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne-Jørgen Venvik Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Noen som har sett den en plass i Norge i løpet av 90 eller senere på 90-tallet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Tror ikke det, siden bruken av Black Bird'en ble trappet grundig ned på denne tiden, man gikk over til å bruke sattelitter da disse blant annet var langt mere økonomiske i drift. Er nå kun NASA som bruker dem, og syns det ville vært enda mere spesielt om en av dem slang innom Norge... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Er nå kun NASA som bruker dem, og syns det ville vært enda mere spesielt om en av dem slang innom Norge... Er et par år siden NASA satt Blackbird på bakken for godt nå, så nå er det ingen som fortsatt flyr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne-Jørgen Venvik Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Synd det. Er ikke dette verdens raskeste fly? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Som vi vet om i hvert fall.. Vet aldri hva som er gjemt vekk på en eller en annen hemmelig base... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.