Gå til innhold

VATSIM piloter-Scandinavian "fly-in" i kveld!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Da er Ivar tilbake med nok en annmodning for å øke trafikken hos VATSIM.

Som flere av dere sikkert vet så er Torsdag og Søndag slike "fly-in" dager i Scandinavia.

Det er ikke offisiellt, men av en eller annen grunn øker trafikken drastisk disse dagene.

 

For de som følger med i ukedagene så har dere fått med dere at det er søndag i dag, altså en "fly-in" dag!

 

Etter suksessen på Torsdag har jeg store forhåpninger om at denne kvelden blir enda bedre!

Jeg er iallefall ganske sikker på at ATC stiller opp, og da hadde vi vært ganske takknemmlige om piloter stillte opp i hopetall!

 

Dette er et lite sitat fra Thomas Teslo etter Torsdagens aktiviteter:

 

Men når jeg kom inn i norsk sektor var ENSV_CTR online, så bar det over til ENOS_CTR, ENGM_APP som gav meg perfekte vectors inn på ILS 19R. Og så TWR da som rolig og behersket ga meg landingstillatelse. En silkemyk landing og vacate A4, Golf and Fox til stand 50, shutdown.

Og det var så morro at jeg får hjertebank bare av å tenke på det. En maskin foran meg på ILS'en, og to andre bak. Og alt inn som perler på en snor. Og så morro å se et annet fly svinger av rullebanen, du ser det fra 4 nm out, og rett etterpå hører du: "United 471, wind 160 at 5, clr to land 19R" - er det ikke herlig!!!!

Det blir så mye bedre hvis alle får vært med litt. Tror ikke jeg kommer til å sove noe særlig i kveld.

For dere som ennå ikke har opplevd et høyt trafikknivå i Norge eller ellers i verden, still opp i kveld og du vil kanskje få muligheten!

 

Alle er velkommne, nye som gammle medlemmer!

 

På gjensyn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg at noen burde ta seg en tur til nord-norge. Her sitter vi i flere timer uten å se ett eneste fly, mens Gardermoen er overfylt.

Noen klaget en gang på at vi bemannet hele Gardermoen. Men det fatter jeg ikke vitsen med, for det er jo kun der det er trafikk.

Det er ikke direkte morro å sitte og stirre på en tom radarskjerm i flere timer...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg at noen burde ta seg en tur til nord-norge. Her sitter vi i flere timer uten å se ett eneste fly, mens Gardermoen er overfylt.

Noen klaget en gang på at vi bemannet hele Gardermoen. Men det fatter jeg ikke vitsen med, for det er jo kun der det er trafikk.

Det er ikke direkte morro å sitte og stirre på en tom radarskjerm i flere timer...:(

Hehe, Nord-Norge er ikke akkurat min favortit plass, men om jeg hadde vært i Norge hadde jeg tatt turen oppover, kun for å gi deg litt trafikk..

Men slik er desverre ikke tilfellet! ""

Selv sitter jeg på Værnes, og er godt fornøyd.

Litt mer trafikk kunne det vært, men jeg klager ikke!

Er bare glad det er trafikk hit i heletatt jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fløy tur retur Bodø-Røst-Bodø med helikopter, og er veldig skuffet over den dårlige trafikken. Det eneste flybevegelsen i det hele tatt var et KLM fly som kontaktet bodø ctr like før jeg ble sendt over til bodø twr.

Jeg fløy til sammen ca. en og en halv time pluss en 15 minutters pause på røst, men bare ett fly helt på slutten av flyturen.

Jeg følte meg ganske ensom med helikopteret mitt ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fløy EDDM-ENGM-EDDM. Var greit med trafikk når jeg ankom ENGM ca. 21:00. Jeg valgte å fly til Tyskland da de hadde et stort flyin. Neste gang kan det hende at jeg kommer nordover!

Ellers må vi huske at ENGM er Norges hovedflyplass. Og det er den de fleste utenlandske piloter velger å fly til. Derfor vil det alltid være mer trafikk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå folkens tror jeg vi skal ta det litt kuli.

 

Det var godt med trafikk i kveld, spesielt i sør. Det er helt naturlig at ENGM får det meste av trafikken, spesielt fra utlandet. At det ikke var mye trafikk i nord er synd, men det er lite vi kan gjøre med det så lenge det ikke er noe organsiert flyin i nord. Vi kan ike beordre noen til å fly til bestemte plasser. Ja det kan være stusselig å sitte foran skjermen med lite å gjøre, men husk at det har vært ganske svakt med ATC i en lang periode i Norge og det tar tid å få fikset dette. Ikke gjort på 1-2-3 å få informert hele Europa at Norge igjen er online. Så gutter og jenter, ikke klag på lite trafikk, Vær glad for de som kommer, gi topp service så kommer de tilbake og tar kanskje flere med seg neste gang. ""

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...