Gå til innhold

RB skriver om spotting.


Jan Fjeld

Anbefalte innlegg

Joda, det er interesant å se på fly. Vi skulle invitert han til å bli med på forumet, han hadde sikkert postet mange bilder i screenshots-forumet.

 

Jens er så absolutt medlem i forumet han, bare ikke en av de ivrigste posterne. RB tok kontakt med oss siden vi driver denne siden:

Spotter's Guide to Gardermoen

 

 

Med vennlig hilsen

 

Trond Fossen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn folkens!

 

Joda, vi hadde oss en artig spottertur, jeg, en journalist og en fotograf fra RB. Jeg skjønner ikke helt det negative noen av dere legger i artikkelen, jeg syns det var en artig vri på saken jeg. At hobbyen vår unektelig er en smule utenom det vanlige får vi bare være stolte av, og skjeve blikk fra flyplassansatte som kjører forbi har sikkert flere av dere fått...

 

Ang. politiradio så vet jeg ikke hvorfor journalisten skrev det, men på en vanlig flyscanner så får man vel også inn politiet, og dette er vel fortsatt lovlig... så: nemo problemo (correct me if i'm wrong).

 

Besøk http://home.no/spotterguide ved leilighet! vi oppdaterer snart!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke flyspotting er så uvanlig. De fleste som er innom en flyplass av forskjellige grunner, liker gjerne å kunne se flyene. Vi bare driver det litt lenger.

 

Selv jobber jeg som lokomotivfører i NSB, og jeg hører stadig kolleger som både uffer seg og ringer til togleder for å melde fra at entusiaster og fotografer står langs jernbanelinja. Så lenge de ikke begir seg ut i sporet, synes jeg selvfølgelig at det er helt greit å ha dem der.

 

Jeg tror de fleste har et emne de interesserer seg for og dermed tar bilder av det. Noen liker fly, noen liker biler, tog, MC, kunst, natur....mye kan nevnes.

 

Mennesker liker å sette fingeren på og kritisere andres interesser, uten å tenke på at de kanskje er akkurat slik selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke flyspotting er så uvanlig. De fleste som er innom en flyplass av forskjellige grunner, liker gjerne å kunne se flyene. Vi bare driver det litt lenger.

 

Selv jobber jeg som lokomotivfører i NSB, og jeg hører stadig kolleger som både uffer seg og ringer til togleder for å melde fra at entusiaster og fotografer står langs jernbanelinja. Så lenge de ikke begir seg ut i sporet, synes jeg selvfølgelig at det er helt greit å ha dem der.

 

Jeg tror de fleste har et emne de interesserer seg for og dermed tar bilder av det. Noen liker fly, noen liker biler, tog, MC, kunst, natur....mye kan nevnes.

 

Mennesker liker å sette fingeren på og kritisere andres interesser, uten å tenke på at de kanskje er akkurat slik selv.

 

Well said.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke flyspotting er så uvanlig. De fleste som er innom en flyplass av forskjellige grunner, liker gjerne å kunne se flyene. Vi bare driver det litt lenger.

 

Selv jobber jeg som lokomotivfører i NSB, og jeg hører stadig kolleger som både uffer seg og ringer til togleder for å melde fra at entusiaster og fotografer står langs jernbanelinja. Så lenge de ikke begir seg ut i sporet, synes jeg selvfølgelig at det er helt greit å ha dem der.

 

Jeg tror de fleste har et emne de interesserer seg for og dermed tar bilder av det. Noen liker fly, noen liker biler, tog, MC, kunst, natur....mye kan nevnes.

 

Mennesker liker å sette fingeren på og kritisere andres interesser, uten å tenke på at de kanskje er akkurat slik selv.

 

Jeg står "ofte" selv ved Skjeberg stajon og spotter tog "" De fleste lokførerene vinker bare til meg ""

 

Men, ellers må jeg si meg enig med deg, folk har lett for å kritisere andres hobbyer. Selv driver jeg med modelltog, og, har blitt "mobbet" endel for det... Men, etterhvert som vi ble eldre (er nå snart 16) så sluttet mobbingen helt. Kansje de skjønte at det var både dumt og sårende? Ikke vet jeg... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er interesant å se på fly. Vi skulle invitert han til å bli med på forumet, han hadde sikkert postet mange bilder i screenshots-forumet.

 

Jens er så absolutt medlem i forumet han, bare ikke en av de ivrigste posterne. RB tok kontakt med oss siden vi driver denne siden:

Spotter's Guide to Gardermoen

 

 

Med vennlig hilsen

 

Trond Fossen

 

Ok, har bare ikke sett noen poster av han. Flightsim.no har hvist mer medlemmer enn vi tror. Det er veldig mange med en eller to innlegg siden de registrerte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja JA jeg vet jeg er sær og har en sær hobby. HAr levd i skul lenge jeg, ikke så lett på styremøter etc og si at favoritt hobbyen er og fly rundt som en [sensurert] og se på fly men men,,,thats me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn igjen!

 

Det journalisten mener med planespotting i artikkelen sin, er jo nettopp det å reise til en flyplass utelukkende for å se på fly. At det er endel som driver med det; utvilsomt. At det allikevel er en noe uvanlig hobby; ja.

 

Da de ringte meg fra RB og lurte på om jeg blei med en tur til ENGM, skjønte jeg at de ønsket å lage en reportasje av typen "jeg har en litt sær hobby, men syns det er artig!". Journalisten selv ga uttrykk for at han syns det var veldig artig å være med på spottertur, og jeg synes på ingen måte at han mobber planespottere i artikkelen sin. At han allikevel spissformulerer seg en smule; ja, men det klarer nok de fleste å se humoren i!

 

Artikkelen som sto papirversjonen av RB, var noe mer omfattende. Her var det kart som viste vei til de beste spotterplassene, liste over ting man bør ha med på tur (inkludert cola og melkesjokolde), og en liten sidenotis der de hadde intervjuet en eller annen sjef på OSL angående muligheten for å bygge tribunefasiliteter. Kanskje kommer journalistens budskap noe mer til syne i papirversjonen. Jeg tror han mente at "dette er en litt uvanlig, men artig og kanskje for noen en uoppdaget hobby", eller noe i den duren.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...