Aleksander Berge Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 HEI HEI! Hvor fort og hvor høyt flyr et Braathens 737 fra, la oss si, Flesland til Vigra? Vennlig hilsen Aleksander Berge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Erik Hansen Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 737-what`? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
john lysebraate Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 737 fra 100 til 800 har omtrent samme MNO (mach norm. operating speed) M0.78-0.80 Max 0.80-0.84 VMO 480-490 IAS.Max. operating IAS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne-Jørgen Venvik Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 se på kategorien "Aircraft Data and History" på airliners.net Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Berge Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 Der står det at vanlig speed er 430kt, men hvis du flyr fortere enn 340kt på flightsim får du jo OVERSPEED! Så er opplysningene på airliners.net gitt i groundspeed? Vennlig hilsen Aleksander Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne Øverland Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 det som blir nevnt ovenfor er ikke feil, men siden du spør om braathens, må jeg rette litt på noe. Me den Cost Indexen braathens oppererer med (27) cruiser 737'ene dems på mach .72 ikke så viktig men siden du først spør, så kan det jo være greit å få det helt riktig Cruise speeden ligger noe høyere på -700'ern Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne Øverland Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Aleksander. Sikkert at det er IAS (Indicated Air Speed) som skal ligge på 430. Hvis det er TAS (True Air Speed) så blir det straks litt mer riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Prøver du 430 knop indikert, så kan du vinke farvel til vingene dine. True airspeed rundt 430 knop stemmer bra. 737-3-4-500 cruiser rundt .72-.74. NG cruiser raskere, på FL 330 rundt .78-.79. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars K. Rønes Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Kjøpte faktisk et program til FS i dag som simulerer dette.. Alert!! Pro heter det, og er verdt alle penga! Genererer en rekke random failures og mye artige saker.. Kom opp i rundt 340knots tror jeg det var, og da fikk jeg aileron failure og elevator failure, jeg pressa på videre og rundt 355knots forsvandt vingene, og jeg stupte rett i bakken.. Umulig å unngå krasj uten vinger ja.. Om du overbelaster noe på flyet, så ryker det pga pilot error.. Så nå kan jeg ikke trøkke throttlen i "bånn" og fly videre som om ingenting er gale.. Har du full throttle for lenge, så sprenger du motorene, og sannsynligvis noe annet i samme slengen.. Lars Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.