Gå til innhold

trackIR - Virker det?


Peter Nørkjær

Anbefalte innlegg

På banner reklamerne er der for tiden en reklame for Tracking IR. En lille infrarød fidus der gør, at dine bevægelser med hovedet bliver gengivet i FS. Så drejer du hovedet til højre, så flytter view-pointet i FS sig mod højre.

 

Jeg har hørt omd et før, men har aldrig hørt om nogle der har det til deres computer.

Er der nogle der har erfaringer med dette? Er det noget der virker?

Jeg kan jo tænke mig til, at det kun virker i 3D/VC cockpit mode. Hvordan så i 2D?

Er det pengene værd?

 

Jeg synes det lyder meget facinerende, men ville gerne høre lidt om andres erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble først oppmerksom på dette produktet da jeg så de to flightsim-videoene jeg la inn i filbiblioteket her om dagen. Om du ser litt på de får du et lite inntrykk av hvordan disse fungerer.

 

Var det ikke slik at FS2004 bare har virtual cockpit? I såfall må jo dette være tingen til det bruket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

humm...Har ikke brukt eller hørt om dette før..men det første som slo meg var:

 

La oss si at du vill se til høyre, og snur hodet mot høyre slik at view på skjermen skifter...men når du har hodet til høyre så ser du ikke skjermen like godt (sant?), så da snur du selvsagt hodet tilbake (slik at du ser skjermen og ser vor du flyr!), og dermed skifter view til bake til slikt det var..altså rett frem. med på notene? ""

kommer ikke så langt da ""

muligt jeg er helt på jordet da ""

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!!

 

Har en slik Track IR sak, og er meget fornøyd med den. (kjøpte den som en bundle med edimensional 3d briller.)

 

Det er ganske riktig som Dag påpeker. Man kan stille inn følsomheten på denne saken. Jeg har selv eksperimentert e god del, og på høyeste følsomhet kan jeg snu "hodet" i Virtual Cocpit 90 grader ved og dreie mitt eget hode kun 4-5 cm. HAr funnet en bra instilling som passer meg. Track IR virker KUN i Virtual Cockpit. Har testa den med WilcoPub sin A320 som kun har VC med fungerende knapper/brytere, funker som et skudd, en helt ny følslse og kunne sitte og se rundt i cocpit UTEN og bruke hatswitch eller mus. Alaska 38 meter LOD scenery, og cessna 208 amphib i VC modus = peise rått!!

 

Dag; ja FS2004 skal være optimalisert ang VC,.. kan tenke med at TrackIR blir et must i denne ""

 

Ilan Sharoni: Cam2Pan er shareware, og du nevner ikke hær at man mp ha webcamera koblet til PCn.. sharewareversjonen funker i 30 dager. Har lest litt om produktet, og får intrykket av at dette er en billig "etterligning" av trackIR, men funker kanskje bra. Uansett, hær finner man litt data om trackIR.

 

Jeg har testa denne saken med andre spill og,.. Operation Flashpoint var meeget bra,. Spillet er av typen Delta Force / Rainbow 6, En unik funksjone i OF er at man kan sette free-look på personen, dvs, piltastene og musa styrer hvor man springer, mens TrackIR styrer hodebevegelsene til soldaten. Jeg fikk en mye større rom-følelse når jeg brukte TrackIR på dette spillet. Testa og forøvrig 3D-brillene på dette spillet sammen med TrackIR, oioi, med lysa av i stua og lyden litt opp levde jeg meg helt inn ""

 

Håper dere ble litt mere opplyst nå ""

 

Freddy

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...