Gå til innhold

Tips for å øke framerate


Ishtiaq Khushi

Anbefalte innlegg

Et tips til alle som sliter med framerates i FS2002:

 

Kjør FS på Linux RedHat 8 og øk frameraten 5 ganger!

 

Har nettopp prøvd det hos en kamerat, og frameraten lå på 80-100 med alle innstillinger på maks (P4 1.8 Ghz og 512 MB RAM).

 

Kommer selv til å installere RedHat med en gang jeg har fått en større harddisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg installert Red Hat 8 på en egen partisjon på harddisken her, og installert winemodulen til codeweavers, men når jeg starter et windowsprogram, så får jeg beskjed om at dette trenger windows installert for å kjøre... Er ikke det det winemodulen skal emulere? Jeg prøvde å kjøre setup filen til FS, og da kom denne feilmeldingen opp...

Er det en annen Wine modul du anbefaler fremfor denne? Er helt grønn på linux, og fatter egentlig ikke så mye av det operativsystemet enda...

 

Lars

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig skeptisk til om FS2002 vil ha høyere FPS, jeg er til og med veldig skeptisk til om dette vil funeger i det hele tatt. La gå at Linux er et mer effektivt OS enn Windows men for å kunne kjøre FS2002, som tross alt er skrevet mot Windows API og DirectX, må jo Linux emulere de delene av Windows og DirectX som FS2002 benytter. Hvordan resultatet av dette skal bli raskere er for meg en gåte og strider mot all annen erfaring jeg har med "emuleringer".

 

Kanskje du Ishtiaq, siden du startet denne tråden, kunne gi oss litt mer detaljer rundt dette? Kan det være at FS2002 kun *viste* en høyere FPS under Linux mens den gfaktiske FPS var lavere? Hva med billedkvaliteten, var den på høyde med det vi ser under Windows?

 

Så vidt jeg husker fra en annen tråd så er du programmerer Ishtiaq og da burde du ha nok IT teknisk bakgrunn til å være omtrent like skeptisk til dette som jeg er..... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folkens..

 

Nå har jeg satt av tid framover for å se nærmere på dette, men først venter jeg på nytt hovedkort + prosessor slik at jeg har en ekstra maskin å kjøre på..

 

Jeg har tenkt å sette opp maskinen med Lindows 3.0 og WineX.

 

Det dere skriver om "emulering" er helt feil.

 

Wine benytter seg av "native" dll-filer o.l. som er byttet ut med dummy-filer.

Dere tenker ala VirtualPC, hvor allt emuleres.

 

DirectX og sånnt burde kunne brukes på Wine-programmer, det er bare å kopiere over .dll og de andre ressursfilene slik at programmet "ser dem" og kan laste dem. Wine dedikerer jo en viss prosent av minnet til "Windows-block" type minne.

 

Uansett, det blir spennende å se hvor dette bærer.

 

Mvh,

Thomas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folkens..

 

 

Det dere skriver om "emulering" er helt feil.

 

 

Mvh,

Thomas.

 

Det er mulig noen dll'er er byttet ut med "tomme" dll'er som ikke gjør noe som helst *men* DirectX og de delene av Windows API som FS benytter må jo "emuleres" på en eller annen måte. FS er jo skrevet mot disse API'ene.

 

Jeg tenker slett ikke på "VirtualPC" eller lignende men på ett eller annet nivå *må* faktisk DirectX og deler av Windows API'et emuleres.

 

Dersom FS under Linux kun kjører mot "tomme" dll-er så er det kanskje ikke så rart at man får høy FPS - men man får kanskje en del "tomme" skjermbilder på kjøpet? ""

 

All ære til deg som vil gjørte en grundig jobb for å finne ut av dette men jeg har ikke noe som helst tro på at dette faktisk vil fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...