Premium Medlem ernst-rolf albrigtsen Skrevet 21. mars 2003 Premium Medlem Skrevet 21. mars 2003 Til dere som kjenner en pilot... Quantas er det australske luftfartsselskap. Etter hver flyvning fyller piloten ut en feilrapport, som overfor mekanikerne synliggjør hvilke problemer som har vært med maskinen under flyvningen, og som krever reparation eller rettelse. Blanketten er et stykke papir, som piloten fyller ut, og som mekanikerne deretter leser, hvoretter de retter opp problemet. De opplyser så skriftlig på blankettens nederste halvdel hvilke utbedringer de har foretatt, og piloten gjennomleser deretter rapporten før neste flyvning. Ingen skal påstå at personalet på bakken og mekanikerne mangler humoristisk sans! Her er noen virkelige registrerte klager over manglende vedlikehold og problemer, som Quantas piloter har levert inn, samt hvilken løsning vedlikeholdspersonalet har notert. Quantas er forresten det eneste større flyselskap, som aldri har hatt en alvorlig ulykke! ================================================= P = Problem innberettet av piloten. S = Svar notert av mekanikeren. ================================================= P: Innerste hjul på venstre side skal nesten skiftes. S: Har nesten skiftet innerste hjul på venstre side! P: Test-flyvningen gikk OK, bortsett fra at den automatiske landingen var noe hard. S: Der er ikke installert automatisk landing på dette fly... P: Propell nr. 2 får ikke tilført nok propellsmøring. S: Tilførsel til propell nr. 2 er normal. Tilførslen til propell nr. 1, 3 og 4 er i uorden! P: Et eller annet sitter løst i cockpitten. S: Et eller annet har blitt strammet i cockpitten. P: Døde insekter på frontruten. S: Levende insekter er i restordre... P: Autopiloten utløser et fall på 200 fot, når flyvehøyden skal fastholdes. S: Kan ikke gjenskape problemet på landjorden! P: Bevis på lekk i høyre sides landingsdel. S: Beviset fjernet! P: Lyden i samtaleanlegget er utrolig høy. S: Lyden i samtaleanlegget innstallet til et mer troverdig nivå... P: Motstandslåsen får gasshåndtaket til å sitte fast. S: Det er liksom dét, de er der for... P: Radioen ute av drift. S: Radioen er alltid ute av drift, når den står på OFF. P: Har en mistanke om sprekk i frontruten. S: Har en mistanke om at du har rett! P: Mangler motor nr. 3. S: Motoren funnet på høyre vinge etter kort ettersøking... P: Flyet oppfører seg rart. S: Flyet har fått beskjed om å ta seg sammen, fly ordentlig og være litt seriøst! P: Radaren brummer. S: Har omprogrammeret radaren til tale. P: Mus i cockpitten. S: Katt installert. - Siter
JM Skrevet 21. mars 2003 Skrevet 21. mars 2003 Artig den, men hvorfor har du postet et innlegg helt likt et annet som ble postet i forumet i dag tidlig? Siter
Premium Medlem ernst-rolf albrigtsen Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Premium Medlem Skrevet 21. mars 2003 oops så ikke den jeg! Siter
Johnny Molund Skrevet 21. mars 2003 Skrevet 21. mars 2003 Hahaha. Virker som noe som Valujet i sine dager kunne komme opp med. Siter
TOS Skrevet 21. mars 2003 Skrevet 21. mars 2003 Hehe... hjalp godt på humøret den der ja Og dette har skjedd i røyndommen? Siter
Johnny Molund Skrevet 21. mars 2003 Skrevet 21. mars 2003 Hehe... hjalp godt på humøret den der ja Og dette har skjedd i røyndommen? Er vel ikke mange som vet det med sikkerhet, men det finnes plenty av både piloter og mekanikere med overutviklet sans for humor. Så man skal ikke se helt bort fra at den historien er sann. Siter
Erik H. Bakke Skrevet 21. mars 2003 Skrevet 21. mars 2003 Hehe... hjalp godt på humøret den der ja Og dette har skjedd i røyndommen? Joda, har nok skjedd I følge det eg har lest i forskjellige blader og på nettsteder, har dette skjedd både hos Qantas, American Airlines, United Airlines, USAF og Luftwaffe Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.