Gå til innhold

Lindegaard-lønn


Sveinung Petterson

Anbefalte innlegg

SAS har litt for mange papirflyttere. Braathens har alltid vært privat og er mye mer effektiv enn det "statseide" SAS noen gang har vært.

Servicen hos SGS er også merkbart dårligere enn den servicen vi fikk av Braathens sitt personell.

 

SGS kan f.eks bruke over 30 minutt på å skrive ut en ungdomsbillett selv om det er plasser ledig. (har skjedd flere ganger)

Begrunnelsen var at det var så vanskelig å skrive ut en bilett med transfer på Gardermoen.... (jeg sku fra Sola til Bodø, via Gardermoen...) Det endte med at SGS lagde en billett med tidspunktene og flightene skrevet for hånd...

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt utrolig at Lindegaard kan ta ut bortimot 1,5 millioner i lønnstillegg for 2002. Nå hører jeg styreformannen i SAS si at 2002 var et godt år for SAS og forsvarer denne lønnsøkningen (det må han vel siden han har bestemt dette eller ihvertfall vært svært medvirkende).

 

Jeg har ikke fulgt med i detaljene rundt SAS resultater men allt jeg har hørt og lest i de senere månedene har tegnet det bildet at flynæringen og reiselivsnæringen generellt er inne i en global "krise" rent økonomisk.

 

Det blir jo da helt håpløst å ta ut slike lønnstillegg og personene bak dette mister i mine øyne all troverdighet. De samme personene har jo gjennomført kraftige nedskjæringer og oppsigelser vi nok desverre ikke har sett slutten på enda.

 

Dette er så hinsides at de som står bak, og også den som mottar, nok må sies å helt ha mistet bakkekontakten. Hvordan en toppleder kan ta ut et slikt lønnstillegg og samtidig formane egne ansatte til å vise moderasjon er for meg komplett ufattelig. Det holder bare ikke å argumentere med at det meste av tillegget var "bonus" (bonus av hva? - antall kuttede årsverk?). Denne mannen, og de i styret som helt åpenbart er inkompetente, bør bort snarest.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...blir litt smigret av ditt tilbud,Helge!

 

Jeg mener at det er tid for at SAS som hele tiden har sittet "inne" i stortinget får tåle litt hardt vær.Braathens har jo aldri hatt den samme posisjonen som det SAS har hatt innenfor veggene i stortinget,SAS har bestandig vært et monopol selskap føler jeg,og har aldri hatt så mye til overs for de.Braathens og Norwegian derimot,de liker kjempegodt begge to!

 

 

Sier ikke neitakk til litt Champagne nei.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...