Aslak Iversen Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Fra VG Denne har nok vært ganske dramatisk, med vertinner løpende rundt med brannslukkere i beredskap. Bra jobbet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurt B. Helgenes Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 [sensurert] happens! Man skal jo alltid være på den sikre sia! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Furfjord Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 ja da er det bare å vente til fakta kommer på bordet fra vår selvskrevne ekspert-kommentator på emne "SAS". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanne Mæland Strand Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 "-I et sånt tilfelle skal man lande så raskt som mulig. Det er ikke umulig å foreta en sikkerhetsvurdering i lufta, sa han. " - uten tyrkleifer stopper Norge - Med spikkeflisende hilsen Hanne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 Hehe, den så jeg ikke. Du har ikke reagert på Braathens overskriften, Hanne? Jeg tenkte å forandre den, men den er så bra at den blir stående. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Bø Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Hehe...sikkerhetslanding Dette ble notert i min protokoll som en real nødlanding. Med en mulig brannutvikling i flyet så lander man ikke for sikkerhets skyld, da er det ned på nærmeste mulige runway fortere enn svint Liten hensikt i å overdrive bruken av SAS-begrepet "sikkerhetslanding". Da vil poenget med det etterhvert forsvinne...eller rettere sagt bli gjennomskuet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Furfjord Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 ja da var vi igang... Ikke annet å si om denne saken.Eksposjons-artet brann utviklet seg til stramm røyklukt i kabinen. Stiller meg uforstående i at flymaskinen ikke styrta i Oslo city! ...Les det i .. .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DM Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Tydligvis ikke lett å forstå hva som skal til for at man skal foreta en nødlanding. Pan-Am 747 i SFO og United DC-10 i Souix City er typiske eksempler på nødlaninger. Hvor lenge er det før man kaller diverteringer for nødlandinger? Forøvrig så leser jeg Se og Hør for siste nytt om luftfart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 Problemet er selvfølgelig at media bruker nødlanding om absolutt alle landinger som skjer pga en eller annen uregelmesssighet. Som her: Fra Dagsavisen Det er nok ikke bare SAS som bruker sikkerhetslanding som beskrivelse. Hva skal selskapene ellers gjøre? Omtale situasjoner som nødlandinger når de ikke er det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.