Fredrik Moe Skrevet 10. februar 2003 Skrevet 10. februar 2003 Jeg bare lurete på hva dere syns om all den negative "skytsen" SAS får forde F.eks de har litt dyrere bilettpris en div. andre flyselskaper som flyr til og i Norge osv. Hva syns dere om det??? Blir dere irritert på på mediene noen ganger??? Bare lurte... Jeg personlig syns at SAS gjør en bra jobb som et Scandinavisk flyselskap, og all den kritikken de får er stortsett bare noe tull!!! Mvh Fredrik Siter
SH Skrevet 11. februar 2003 Skrevet 11. februar 2003 Alle store selskaper uansett hvilken bransje får masse "skyts" i media.. Det er slike selskaper folk elsker å hate. SAS er et selskap som har fått veldig mye negatvi kritik for bl.a. sin sikkerhet etter en rekke sikkerhetslandinger for en tid til bake. I motsettning til andre selskaper melder SAS fra om et lite problemer og tar sine forhåndsregler (sikkerhetslanding) Det viser jo bare en ting; at sikkerheten i sas fungerer, men selvfølgelig bruker media dette til førstesideoppslag. Andre selskaper melder gjerne ikke fra om små problemer, og får derfor heller ikke like oppslag i media... Så derfor er sas et utskjelt selskap. En blir litt oppgitt over medias ensidige fokusering på sas...skal du lese noe konstruktivt om sas må det leses i dagens næringsliv Siter
Helge Bø Skrevet 12. februar 2003 Skrevet 12. februar 2003 Sikkerhetslandinger my ass... Hvordan kan dere kritisere media og påstå at de ikke er til å stole på når dere selv gjør deres ytterste for å stivpynte virkeligheten? Jeg er overbevist om at media har vært med på å bedre flysikkerheten i norske selskaper. Motorer som kutter like etter takeoff, eller midt over Atlanteren. Motorer som eksploderer i luften. Lekkasje i cockpit. Brist i frontglass. Røykutvikling i cockpit og kabin. Omfattende ytre skader på fly som flyr inn i livsfarlig vær. Dette er alvorlige hendelser som SAS hadde i perioden du sikter til, og kan ikke betraktes som sikkerhetslandinger. Et fly må foreta en nødlanding på nærmeste mulige flyplass når flyets luftdyktighet er vesentlig redusert i en slik grad at passasjerers og besetnings sikkerhet er direkte truet. Riktignok har SAS tilsynelatende fått orden på disse tekniske problemene som førte til nødlandinger, og det er jo bra for å rette opp inntrykket mange fikk av selskapet. Men rett skal være rett... Siter
DM Skrevet 12. februar 2003 Skrevet 12. februar 2003 Sikkerhetslandinger my ass... Hvordan kan dere kritisere media og påstå at de ikke er til å stole på når dere selv gjør deres ytterste for å stivpynte virkeligheten? Jeg er overbevist om at media har vært med på å bedre flysikkerheten i norske selskaper. Motorer som kutter like etter takeoff, eller midt over Atlanteren. Motorer som eksploderer i luften. Lekkasje i cockpit. Brist i frontglass. Røykutvikling i cockpit og kabin. Omfattende ytre skader på fly som flyr inn i livsfarlig vær. Dette er alvorlige hendelser som SAS hadde i perioden du sikter til, og kan ikke betraktes som sikkerhetslandinger. Et fly må foreta en nødlanding på nærmeste mulige flyplass når flyets luftdyktighet er vesentlig redusert i en slik grad at passasjerers og besetnings sikkerhet er direkte truet. Riktignok har SAS tilsynelatende fått orden på disse tekniske problemene som førte til nødlandinger, og det er jo bra for å rette opp inntrykket mange fikk av selskapet. Men rett skal være rett... Når har motorer eksplodert hos sas? Når har motorer stanset midt over Atlanteren? Når ble landinger med en motor ute av drift nødlandinger? Siter
Jørn Jovik Skrevet 12. februar 2003 Skrevet 12. februar 2003 Er tildels enig i det, Helge. Ordet sikkerhetslanding hørte jeg for første gang av SAS' informasjonssjef Siv Meisingseth etter en hendelse på Sola. Og jeg husker jeg reagerte på ordbruken. Dette er helt sikkert noe som har blitt innprentet innad i SAS. Ordlyden er langt mindre dramatisk en f.eks. nødlanding, og er sikkert ment å ha en psykologisk effekt på publikum. Men på en annen side tenderer media til å bruke ord og ytrykk på den motsatte delen av skalaen. Jeg vil tro at nødlanding selger bedre enn sikkerhetslanding. Men jeg må innrømme at jeg ble provosert første gang jeg hørte ordet sikkerhetslanding...... Jørn Siter
Fredrik Moe Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Skrevet 12. februar 2003 Det er jo også sånn at når media skriver om f.eks SAS så er det bare negative ting. Viss det har vært fåretatt en nødlanning på Gardermoen f.eks og det har vært luktet røyk i kabinen, så blir det et førsteside oppslag om det. Det blir diskutert om hvor dorlig sikkerhet det er og at evakueringen gikk litt for fort fram osv!!?? Men viss det var snakk om f.eks Norwegian som hadde fåretatt en nødlanding så var det bare ros til de ansatte om hvor flinke de var osv. Media,(spesielt VG) skulle jo liksom være nøytralt ,men det er fortsatt en lang veg til før det skjer... Siter
Helge Bø Skrevet 12. februar 2003 Skrevet 12. februar 2003 Man må fortsatt holde SAS i øra vettu Men det jo sjelden at disse sakene blir førstesidestoff i avisene, da må det gå riktig ille. Og det jo førstesiden som selger Siter
Morten Nelson Skrevet 12. februar 2003 Skrevet 12. februar 2003 Da skulle VG puttet et bilde av meg på forsiden, bare for å selge mer!! Siter
Bjarte Benberg Skrevet 12. februar 2003 Skrevet 12. februar 2003 Synes ikke media er til å stole på når det gjelder luftfarts-hendelser, bruker istedenfor boarding.no for å få bedre nyheter. Tabloid pressen er rimelig håpløs, spessielt VG og Dagbladet har tendenser til å overgå selveste Se & Hør i sladder. Jeg kan ikke få gitt mer [sensurert] i om Ari skyter med pistol eller Wenche Foss har problemer med hårfestet.... Siter
Fredrik Moe Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Skrevet 12. februar 2003 Man må fortsatt holde SAS i øra vettu Men det jo sjelden at disse sakene blir førstesidestoff i avisene, da må det gå riktig ille. Og det jo førstesiden som selger Nettopp, det er førstesiden som selger... Hvor mange tror du egentlig bryr seg om Ari Behn tar skyte kurs? Er han ikke rar og gal nok fra før??? Siter
Martin Ernstsen Skrevet 12. februar 2003 Skrevet 12. februar 2003 Nødlanding foretas av luftfartøy som er i en nødsituasjon. Nødsituasjon defineres på følgende måte: "En situasjon hvor alvorlig og/eller overhengende fare truer, og øyeblikkelig hjelp trenges"(BSL G). Dersom begrepet "sikkerhetslanding"(eller "førevarslanding", som er mer vanlig i luftfartsmiljøet) ikke skal brukes, hva skal man da kalle alle de andre ikke-planlagte landingene? Siter
Dennis Willestofte Skrevet 12. februar 2003 Skrevet 12. februar 2003 Allr de andre selsaber har også sikkerhedslandinger, de oplyser bare ingtet til pressen plus at branchen ikke interesserer sig for dem, derfor hører man ikke så meget. SAS er stort og derfor sker der flere ting, sådan er det statistisk, men hvorfor skal det altid være negativt? Mærsk, hmmm, jo han købte aktier i hele pressen, derfor bliver de ikke omtalt negativt, det er der flere selskaber der har gjort :-( Dennis Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.