Gå til innhold

VATSIM tur til Madeira! Lyst til å bli med?


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Da er det tid for at gutta tar seg en tur igjen, og denne gangen inviterer vi DEG med!

Noen destinasjoner vi har vært på er Samos, Menorca og Mallorca og alle turene har vært ekstremt vellykket!

Kan ikke huske èn tur jeg ikke har vært fornøyd.

Nå tenker du sikkert at det føles lenge å sitte foran PC'n i 4-6 timer, men jeg skal love deg at tidene går fort unna når du sitter her å fly sammen med oss!

Hver tur har jeg tatt med meg flynytt bladet mitt, men jeg har ikke en gang fått åpnet det!

Jeg lover det at turen ned til Madeira er en tur du sent kommer til å glemme!

Hehe, dette høres ut som en reklame!

Vi kommer til å prate over RogerWilco hele turen (så lenge det ikke er ATC på departure eller Arrival) men under cruice gidder vi ikke kontakte ATC på voice.

Det Madeira kan by på er vanskelig approach med tøfft terreng!

Vi har bestemt at vi ikke skal være flere enn 5 stk. piloter på veien nedover, og det er bare 2 plasser ledige så vær rask til å melde deg på!

Vi kommer til å fly nedover med B737, og flyturen er på nærmere 6:30 timer, en departure rundt 6-7 tiden på morgenen, med oppmøte med pålogget VATSIM 30 min før departure, men jeg lover deg at turen er verd det!

Hvis du vil, så kan du lese litt mer nyttig info om flyplassen på Madeira her !

Jeg kommer til å lage en Flight Plan til dere, som jeg sender over Mail, så dere må kontakte meg så fort som mulig på icskaug@hotmail.com .

Scenery for Madeira finner dere på www.flightsim.com men hvis en av dere av grunner ikke får lastet det ned eller ikke får det til, så kan dere sende meg en mail, så sender jeg dere sceneryet. Men dere på legge filene der de skal selv!

Flyturen vil foregå tidlig Lørdag morgen (11.01.03).

Da venter jeg på mail fra deg, så blir du med ned til paradis!

 

Mvh

Ivar Chr. Skaugstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Joda, vet at mi må kontakte ATC, men ikke sikkert det er nødvendig å kontakte ham over voice..

06:00 Norsk tid ja! Hehe! Det er nesten så det blir litt tidlig for meg det, er heller litt keen på 07:00 jeg da, skal ta turen tilbake til Norge samme dag skjønner du, blir 45-60 min på Portugalsk jord før jeg flyr tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik, hehe.. Ja, det ser ut som du er en ganske nybragt simmer, og det er ikke bare "multiplayer" vi flyr, vi fly med ett program som heter SquawkBox.

Dette programmet gjør at vi har mulighet for å fly med online ATC.

Tror ikke jeg ville ha begitt meg ut på SquawkBox siden du ikke vet hvordan man spiller multiplayer en gang..

Men ting kan læres vet du!

Du får vel bli med neste gang, hvis ingen har tid til å gi deg lynopplæring i multiplayer connect og SqawkBox, jeg har desverre ikke det.

Men det jeg kan gjøre er å sende deg et word dokumet som beskriver hvordan du logger deg på multiplayer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian, har masser med plass til deg, fortsatt 2 ledige plasser igjen.

Men hvis du velger å bli med er det bare en gjenværende.

Kristian, send meg en mail icskaug@hotmail.com , med ditt VATSIM brukernavn, så fikser vi det vet du!

Forøvrig er siste frist på påmelding Torsdag 9. kl. 18:00, påmeldinger etter den tid vil ikke bli behandlet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madeira är en kul flygplats att flyga till, både i verkligheten (mamma bor där nere) och i Flightsim. Den sista svängen in söderifrån och sedan en brant nedgång tar lite på nerverna.. "" Egbert på Scandva har lagt upp lite Real Life bilder på http://www.scandva.org/reports/lpfu/transavia.htm

 

Gratis charts känner jag tyvärr inte till - själv använder jag Simcharts 2.0 från Jeppesen och low/high enroute charts från AERAD. Dessutom köpte jag just ett Madeira scenery som är riktigt bra!

 

/Krister

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg lage flight plan for turen nedover, men desverre er det ingen andre som har meldt seg på!

Da blir det nok meg, Julian og Marcus som drar på gutte turen da, som vanlig!

Men det blir korslig vet dere gutter, jeg sender FP til dere iløpet av morgendagen eller kvelden!

Nå må jeg få meg på vingene nedover snart, har slike stor abstinenser etter å fly en langtur sammen med dere igjen gutter!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krister, vi vet at det ligger bilder på ScandVA ute fra Madeira, flotte bilder!

Ja, approachen der skal være litt spennenes ja, derfor jeg tar en tur nedover, artig når det byr på litt utfordring!

Vi har også et scenery fra Madeira, det er ikke payware desverre, men det er ikke så ille egentlig.

Lastet det ned fra www.flightsim.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heizann gutter!

 

Da er dagen snart kommet, og vi skal fly ned til Madeira, en flytur som tar ca. 5 timer avhengig av vinden!

Jeg har laget en flightplan som inneholder dine nødvendige info for turen, PLEASE husk disse!

Slik ser dine info ut:

 

*Flight rout: ENGM - SORVI - GUR (109.40 MHz) - QPR (117.80 MHz) - KORUL - ASMAR - PECKY - LPMA

 

*ETD: 07:00 Local (06:00 GTM)

*ETA: 11:00 Local (11:00 GTM)

*Flying time: Aprx. 5 hours (depending on the winds)

*Fuel: 32 000 LBS (THIS IS MINIMUM!)

 

Oppmøte er kl. 06:30 på din angitte gate pålogget hos VATSIM (30 min før dep. time).

Vi er ikke særlig begeistret for forskinkelser, iallefall ikke på morgenen..

 

Jeg kommer til å ta bilder under turen, som jeg legger ut på www.flightsim.no

 

Jeg ber om at alle logger seg på MSN kl. 06:30 hvor jeg skal si i fra hvilken RogerWilco kanal vi skal bruke for dagen!

 

Da ønsker jeg dere en riktig god tur, og vi snakkes i morgen tidlig!

 

MVH

Ivar Chr. Skaugstad

BRA375

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til da "" Pass dere for Harriere og andre forsvars- fugler ""

 

Skal observere dere, kommer nemmeli også til å være på ENGM 06.30, for å fly en tur til Island med en Twin- Otter. Neste etappe tilbake til DH's fabrikk tar jeg på ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, å nei!!

Da sitter jeg her, klokken er 06:55..

Ingen har møtt opp enda, og de skulle vært her for 25 min siden!

Vi har tross alt dep. om 5 min gutter!!

Ser ikke ut som det blir noen tur i dag, gidder ikke fly 5 timer alene ned til Madeira!

Jaja, jeg må vel bare inse det..

Jeg ble vraka! hehehe!

Vi får ta turen en annen gang da vet dere gutter, men jeg synes det var litt dårlig gjort å ikke møte opp..

(Julian, du er tilgitt "")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt skjer. Synd at det ikke ble noen tur, men det er jo helg i morra også (utsette en dag?) Det kan jo være nettfeil, datafeil, eller at noe annet har kommet i veien.

 

Jeg fløy engang med noen amerikanere fra Seattle til Gardermoen, men alle stakk av i New York og forsvant.. Gjett om jeg var sur ""

 

Skulle også egentlig i dag ha flydd til Reykjavik, men været tillot det ikke. En sjekk klokka 06.25 viste meg at det ikke var noen ATC der, og at Real World Weather rap. var meget dårlig vær. Siden jeg flyr bare med RWW, bestemte jeg meg for å utsette flighten til i morgen.

 

Uansett, trist, hadde gledet meg fært om jeg skulle blitt med, kanskje en dag...? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirik, ja.. du må bare si i fra så kan du få være med hvis du vil!

Legg meg til på MSN eller noe så avtaler vi nærmere!

Farsken at jeg ikke så ditt innlegg før nå, hvis ikke kunne jeg ha blitt med til Reykjavik!

Litt sent nå, siden kl. er 23:43 og jeg ikke har lagt inn noen flight plan! ""

Julian, ja.. Gleder meg jeg også, men skal til pappa neste helg.. Kanskje jeg får utsatt til Lørdag slik at vi får tatt turen da.

Men det avtaler vi nærmere! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...