Gå til innhold

Oppmerksomhet til Dag


Tore Sætre

Anbefalte innlegg

Dag: Denne topic'en trenger du ikke å lese... [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Heisann!

Det nærmer seg jul og tid for å gi oppmerksomhet til folk man setter pris på! Det ble diskutert på FS-møte i Oslo om vi skulle ha en liten innsamling til en julegave til drivkraften bak Flightsim.no. Det er ingen tvil om hvor mye Dags innsats på Flightsim.no har betydd for flightsimmermiljøet i Norge og Skandinavia. Så vi burde vel kanskje klare å samle sammen en liten skjerv til en julegave til Dag.

Jeg tenkte vi kunne samle sammen 75 kroner fra hver som måtte være interessert i å spleise. Roy på ABC Data har helt sikkert en idé til en gave som kunne passe. Er vi en 25-50 stykker så blir det nok til nytt grafikkort, prossessor eller noe annet som måtte falle i smak.

Send meg en mail om du ønsker å være med på dette så vet vi litt hvor i terrenget vi ligger. Adressen er tore.satre@iname.com.

------------------

Tore Sætre

Oslo, Norway

E-mail: tore.satre@iname.com

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tore!

God idè. Skal vi bare gjøre det sånn som sist gang, da alle satte inn penger på kontoen til den som organiserte det hele (som da var Åge Olsen)?

Bla fram kontonummeret! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

 

------------------

Bjørn O.

henjum@online.no

 

[Edited by Bjørn Olav Henjum 14-11-1999.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager etter vi postet har 20 stk. sagt seg villig til å være med på et spleiselag.

Snakket med Roy på ABC i dag og han kunne fortelle at Dag hadde siklet litt på en ny 19 tommers skjerm. Klarer vi å skrape sammen til innkjøpsprisen på ca 4000 kroner spanderer Roy fraktuguftene i tillegg til å gi skjermen til innkjøpspris (flott gjort Roy!). Med 75 kroner fra hver trenger vi ca. 55 stykker så vi har et lite stykke igjen. Til fjordårets gave var vi i overkant av 60 stk. så dette må vi klare!

Til alle som alt har sendt meg en mail, takk for at du stiller opp! Har sendt svar til alle med detaljer. Kanskje kjenner du en bruker av Flightsim.no som ikke har fått med seg forslaget? Kanskje det er et tema for de treffene som går av stabelen landet rundt etterhvert?

For deg som enda ikke har fått sendt mailen gjentar jeg mailadressen med en oppfordring til å støtte opp om denne gest'en for mannen som har gjort at Flightsim miljøet er blitt til. Send mail til tore.satre@iname.com for å få tilsendt mer info!

Tilslutt kom et forslag om å gi en liten oppmerksomhet til Dag's frue som takk for at hun lar han holde på med denne sprø hobby'en. Synest det ikke hørtest så dumt ut så evt. overskudd tenkte jeg kunne gå til en blomsterbukett e.l.

------------------

Tore Sætre

Oslo, Norway

E-mail: tore.satre@iname.com

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt forslag!!

Jeg er med og har allerede lagt beløpet inn på nettbanken.

Oppfordrer alle fligtsimkompiser som regelmessig nytter disse sider og linker til å støtte forslaget.

Det er vel takket være disse sidene miljøet har blitt hva det er. Og sidene fungerer som en gedigen trampoline når det gjelder å dra med seg flere. (les hjelpe igang uansett spørsmål)

Kom igjen folkens, husk et godt miljø betyr kreative ildsjeler som igjen betyr lidenskaplig hobby på flere felt innen flightsim.

Summen av dette blir masse freeware og det viktigste: GLEDE.

Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvsagt allerede med.

Uten å ta bort gleden ved å gi Dag den honnør han så absolutt fortjener, må vi ikke glemme alle de andre som legger ned 100-vis av timer for at vi skal ha det hyggelig. Hva har ikke freeware-folka gjort for miljøet?? Og de aller beste; Norway98-gutta, det hadde nok ikke vært rare miljøet uten dem! Så det er mange som skal takkes. Bare så ingen føler seg "forbigått" som vi sier her oppe.

mvh Ole-Jørgen Søberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg Ole-Jørgen at det er vanskelig å få takket nok alle som legger ned hundrevis av timer for å gi nye dimesjoner til flygingen. Jeg har ikke lyst å begynne å nevne navn for jeg ender opp med å våkne i natt å komme på flere som fortjener ros og komplimenter for insatsen.

Det som gjør Dag's arbeid litt spesielt er at han har gitt oss en lekeplass hvor vi alle kan møtes. Jeg tror at halvparten av oss hadde sett på Flightsim som enda et spill og lagt det på hyllen om vi ikke hadde hatt denne web-siten. Den andre halvparten hadde blitt forvist til diverse utenlandske diskusjonsforum og fil arkiver uten å helt føle oss hjemme slik vi gjør her. Og vi hadde neppe truffet andre "gærninger" på flightsim sammenkomster slik vi har gjort i Oslo og etterhvert andre steder også.

Men jeg slenger meg gjerne på en stor takk til alle som bidrar til hobbyen vår med utallige arbeidstimer med slit og finpussing. Selvfølgelig til N98-gutta og ander scenery designere, panelutviklere og flypaintere, levende leksikon enten det gjelder kallesignaler, gamle flyselskap eller gode historier. Webmastere som samler relevant informasjon, kursholdere etc. Hmmm... nå begynte jeg på den listen jeg ikke bestemte meg for ikke å lage men la det så være. Jeg tror at alle som legger ned arbeid og deler resultatet med andre fortjener en stor takk! Og takk til Dag som har laget denne sandkassen vi alle kan leke i!

------------------

Tore Sætre

Oslo, Norway

E-mail: tore.satre@iname.com

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en 19 tommers skjerm i siktet! Så langt har 43 stk. vist sin interesse mens 25 har betalt inn minimum 75 kroner slik at vi er noelunde roughly rundt 2.500 kroner. 1.500 kroner fra målet med andre ord!

Om du enda ikke har fått detaljene, send meg en mail for kontonummer og mer info. Adressen er fortsatt tore.satre@iname.com.

------------------

Tore Sætre

Oslo, Norway

E-mail: tore.satre@iname.com

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Skulle så gjerne ha vært med men kontoen min står på null (mer på den negative siden enn positiv siden). Men vis dere venter til 15 desember så får jeg lønning igjen..

------------------

Hilsen

Tor Harald Tessem

thtessem.b3.no

Beklager evt. Skrive feil!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Her følger en liten oppdatering på hvordan spleiselaget har gått.

Så langt er 35 innbetalinger registrert. Dere har gitt mellom 75 og 200 kroner slik at vi så langt ligger på ca. 3.200 kroner. I tillegg er det 19 stykker hvor betalingen ikke er registrert enda så jeg tror vi trygt kan si vi bør kunne nå målet på 4.000 og en 19 tommers skjerm fra ABC Data.

Vil bare takke for at dere har stilt opp - responsen er overveldende! Jeg lover å poste mer informasjon når innsamlingen er avsluttet!

Når det hele er avsluttet tenkte jeg å poste på flightsim.no en liste over hvem som har bidratt ned beløp i parentes. Om du ikke ønsker å være med på denne oversikten lister jeg deg som anonym om du bare gir meg et ord.

Jeg sendte en mail til alle hvor jeg har registrert innbetaling. Har du ikke fått denne mailen og mener å ha overført pengene for mer enn to dager siden, gi meg et ord så skal vi finne ut av det. E-mail adresse; tore.satre@iname.com

Nok en gang - takk for opplustningen!

------------------

Tore Sætre

Oslo, Norway

E-mail: tore.satre@iname.com

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

By all means: Jeg er ikke gjerrig når det gjelder gaver! Har bare en tanke om spleiselaget, som også ble diskutert sist noe slik ble satt i verk. Jeg trodde den avtalte summen var kr. 75,-, men nå har altså noen betalt opptil kr. 200,-, og jeg føler meg som en gjerrigknark. Liker ikke at det må være konkurranse på noe så enkelt og vennskapelig som en spleiserunde. Sist ble det også betalt varierende beløp, noe jeg husker det ble sett på med temmelig blandede følelser. Kan vi ikke heller enkelt og greit si "en hundrelapp per pers" ? kr. 75,- er.. liksom litt "lite" [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Nå har jeg allerede betalt den summen, trodde alle andre ville gjøre det og, men tanken teller til 7. og sist.

Hilsen gjerrigknarken

------------------

LN-HLL

Håvard Leonardo Lund

cub4bear@c2i.net

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi passert 4000 og har dermed nådd målet om en 19 tommers skjerm!

Avslutter spleiselaget mandag 13/12 slik at evt. etternølere får anledning til å bidra. Ingen har protestert på at overskuddet går til fruen så da går jeg ut fra at vi gjør det slik.

Noen har ønsket at vi ikke poster hvilket beløp som er gitt men kun tar med navnet på alle de som har bidratt. Om ingen har motforestillinger gjør vi det slik.

Fortsatt er det noen som har fått oppgitt kontonummer men som jeg ikke har registrert har betalt. Sender en mail til dere senere slik at vi får avklart evt. misforståelser (kvitteringer fra banken til meg kan f.eks. kommet bort).

Takk til alle som har stilt opp!

------------------

Tore Sætre

Oslo, Norway

E-mail: tore.satre@iname.com

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...