Einar Kristiansen Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Jeg har en mistanke om at "HEAVY" ikke kommer opp på flightplanen til flygeleder når jeg flyr f.exs C-5 Galaxy/C-17 Globemaster/ KC-135a Tanker.Må man forandre noe på "suffix" i flightplanen? SAS583 NOW966 ATC Einar.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Olafsen Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Hei Einar. Du må gå inn på flyet og velge "Heavy" under ATC-settings (eller hva det heter..) Mvh, Thomas. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Petersen Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Einar: Det er Pro Controller som bestemmer hvilke fly som kommer frem med HEAVY i flight strippen hos ATC'en. Da det jo er en stund siden at Pro Controller kom ut, så er ikke alle "nyere" fly som er heavy i den. Du kan da bruke H eller B i suffix når du velger fly. Da bør ATC'en bli oppmerksom på at du er en HEAVY. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 19. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2002 Ok,takker! SAS583 NOW966 ATC Einar.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Og H betyr Heavy Og B betyr Heavy med ATC (eller var det FMC?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Petersen Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 B = HEAVY with TCAS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Urgh, skulle selvfølgelig være TCAS og ikke ATC! Nå er jeg selv lei av alle slurvefeilene mine [ 19.10.2002, 22:53: Endret av: Arild Oldervoll ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Christer Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Hehe, slurv å slurv Arild, synes ATC og TCAS skrives litt forskjellig jeg Har ikke alltid en fordel å "fly" raskt over tastaturet. So long, DC [ 22.10.2002, 21:49: Endret av: Dag Christer ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.