Gå til innhold

Tilbakemeldinger om Sq-boxs-Host-Join ploblemer


Einar Kristiansen

Anbefalte innlegg

Hei Einar!

 

Vær sikker på at du har riktig SB versjon for FS2002, tror det er 2.3.build5

 

Bruk TCP/IP i windows.

 

Hvis du har squawkbox på samme maskin, prøv å skrive IP 127.0.0.1 (som normalt betyr "lokal maskin")

 

Hvis du har to maskiner setter du opp fast IP-adresse,oggir dem hvert sitt navn. Så søker du på IP`en til hoast maskinen. Jeg har 2 Maskiner med Wide-fs. SB og RW på den ene og FS på den andre. Da anngir jeg IP- adresen til hoast-maskinen som i mitt tilfelle er 10.1.1.1

 

Hvis ikke dette hjelper så vet jeg sannelig ikke, uten mer info.

 

[ 25-05-2002, 21:46: Endret av: Mark - Rune Bannister ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Det er ikke alltid det hjelper heller med å bruke "lokal host" som er 127.0.0.1... Det har jeg ihverfall erfart etter at jeg installerte Win XP. Løsningen for meg ble da å finne IP'en jeg får når jeg logger meg inn på nettet.

Den kan du finne ved å sjekke dette nettstedet; myIP

Har fungert utmerket etter det.

PS. Husk å slå av brannmuren hvis en bruker XP, ellers vil en oppleve det samme problemet.

 

[ 25-05-2002, 21:44: Endret av: Reid Ståle Klovning ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik løser jeg problemet: "[blink]"

 

1. Koble fra Internett (dersom du allerede er koblet opp)

2. Start FS2002

3. Host session i FS

4. Start SB Host

5. Start SB Main

6. Når feltet der du kan taster inn IP kommer frem i SB, lar jeg dette være blankt. SB finner da riktig multiplayer session.

7. La SB gjøre seg klar

8. Koble til Internett

9. Koble SB til VATSIM (eller IVAO)

 

Dette gjør i hvertfall susen for meg.

 

Hilsen Eirik

 

[ 26-05-2002, 22:50: Endret av: Eirik Sørensen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes måten nevt ovenfor høres grei ut, men slik gjør da jeg det: (sitter med Win XP Pro)

Starter FS2002, hoster en game, går ti,tilbake til menyen, host options, merker IP`en, kopierer (Ctrl + C), starter Host og SB, skriver inn IP (Ctrl + V) og joiner... Da funker det som smurt! "[Cool]" (Gammel vane vond å vende...så jeg fortsetter slik jeg... "[stort )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...