Gå til innhold

Beklager, Jan Kristiansen


Christian Håkonsen

Anbefalte innlegg

Først og fremst, dette var en veldig lei historie. For Jan har dette vært spesielt trist og jeg vet historien har gått sterkt inn på han. Jeg vil derfor gjøre det helt klart at Jan har den fulle støtte fra VACC Norway og slik jeg kjenner Jan, er jeg 100% sikker på at Jan ikke var involvert i dette.

 

Samtidig er det dessverre slik at med et nettverk som VATSIM, ligger alle muligheter til rette for de som måtte ønske å ødelegge for andre. Det finnes heldigvis måter å finne ut hvem som utfører udåden, men dette må som regel gjøres mens vedkommende er online. Dette gjelder spesielt dersom vedkommende kun er tilkoblet RW.

 

Dersom man skulle oppleve lignende situasjoner, gjør følgende:

 

1. Kontakt en online Supervisor. Dette gjøres enklest ved å skrive ".WALLOP <melding>", f.eks. .WALLOP Need assistance concerning malicious behaviour ("Trenter assistanse vedr. ondskapsfull oppførsel". Dersom det finnes noen supervisor online (og det gjør det vanligvis), blir du sannsynligvis kontaktet innen få strakser. Forklar deretter hva problemet er.

 

2. Noter så mye informasjon om situasjonen som mulig, hvilke callsigns som benyttes (enten i RW eller på VATSIM, helst begge deler), evt. navn dersom dette er mulig, hva som blir sagt, tidspunkt etc. Send denne informasjonen deretter til abuse@vaccn.org. Dermer kan vi forsøke å følge opp dette.

 

3. Dersom du sitter som ATC og opplever slikt på RW, bytt over til tekst og be alle piloter om å gjøre det samme.

 

Dersom det finnes håndfaste beviser mot medlemmer av VASTIM om at de står bak slikt, vil de kunne bli ekskludert for en periode, eller i verste fall for alltid.

 

Jeg håper vi slipper slikt i fremtiden.

 

Hilsen Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Mine dypeste unskyldninger går til Jan Kristiansen. Som fryktet var det noen som har logget på og brukt hans nick. Jeg fikk en mail av ham i dag tidlig, og jeg har utrolig dårlig samvittighet for å ha antydet til at det kan ha vært han ettersom han har hjulpet meg mye med online flygning i det siste.

 

Hvis de som gjorde dette er her på flightsim.no, vil jeg gjerne at de sier ifra. Det er nok bare en ønsketenkning, men det er verdt et forsøk. Ærlighet varer lengst...

 

Men, jeg mener fullt ut den resterende delen av posten. Nå har det gått for langt...

 

Beklager, Jan.

 

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burte være lett for VATSIM å finne ut hvem som misbrukte nicket til Jan Kristiansen. Å ta et nick er lett, men de må jo komme seg på VATSIM, og da må dem ha en brukerID og et passord. Regner med at VATSIM lett kan se hvilken brukerID og passord som er brukt av den som brukte nicket til Jan. Jeg forventer at VATSIM tar affære slik at brukerne slipper å møte slik oppførsel som Christian har erfart ved en senere anledning.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være en enkel sak for VATSIM å finne ut hvem som brukte Jans navn denne kvelden. De må jo ha brukt sin egen ID og passord for å logge seg på. Trist er det uansett og vi får håpe at dette ikke gjentar seg. En ting er hva folk gjør i en lokal MP-session, noe helt annet er oppførselen på en offentlig server. La det være en påminnelse nå som påske og ferie står for døren.

 

he, he Jan Roar der kom du meg i forkjøpet.... "[stikk

 

[ 27-03-2002, 12:45: Endret av: Ole-Jørgen Søberg ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...