1000 fot/300m over høyeste hindring innen 600m radius over tettbebygd strøk.
500 fot/150m over bakken eller vannet utenfor tettbebygd strøk
50m over bakken eller vannet ved hangflyging med seilfly
EDIT: Andreas svarte 12 sekunder før meg.
Det er så vidt jeg kan se bare en oversikt over ansvarsområder og frekvenser i botlang, det jeg trenger en nedre grenser på CTA-er som ikke er inntegnet på 1:250 000-kartene.
Noen som vet hvor jeg kan finne et kart over de norske CTA-ene med høyder? Det står jo her, men jeg har litt vanskelig for å danne meg et bilde ut fra det (uten å tegne det inn på kartet da) :grin:
Tenkte å selge de nye ATPL-bøkene mine. Det er de bøkene luftfartsskolen bruker, utgitt av Oxford. Jeg kjøpte disse i juni i år. Du får også med student route manual og CD-med eksamensspørsmål. Nytt koster dette litt over 10 000kr hos luftfartsskolen.
Hvilken bruksanvisning? :eek: :grin:
Dette var selvsagt en dum ting å gjøre, men når de først gjorde det var det piloten eller GPS-en som gjorde feilen som fikk de til å trimme vegetasjonen? Noen som vet?
Selv fløy jeg opp til PPL på 17-årsdagen min, litt under ett år senere fløy jeg opp til seilflysertifikat og nå, noen måneder etter det igjen, har jeg tatt ATPL-teorien.
Godt å se at det er flere som er så unge som flyr :cool:
Man flyr vel gjerne oppe i "kiste-hjørnet" i starten av en transatlantisk flyvning, da har man ikke så store marginer på hastigheten. Hvis man da i tillegg har vindskjær og turbulens blir det fort en vanskelig oppgave å fly uten fartsmåler.