Gå til innhold

Michael A B

Members
  • Innholdsteller

    1 801
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Michael A B

  • Bursdag 22. nov. 1982

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Michael A B's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. De som har tatt avgjørelsen vet det godt hvilke egenskaper de forskjellige maskinene har' date=' basert på data fra produsentene. Teknisk ligger F-35 svært langt foran JAS Gripen, til og med et godt stykke foran F-22. Andre land som har vurdert F-35 har kommet til samme konklusjon som Norge, også når det kommer til kostnad på sikt. Per midten av september var det 21 maskiner ute på Lockheed Martin sin flight line (for ground testing mm.) eller i lufta (ni maskiner flyr), og enda 14 var under mate/final assembly. På det tidspunktet var hovedkomponenter til og med maskin 56 i produksjon. I november fløy BF-4 for med Block 1 av softwaren, releasen som skal benyttes på de første maskinene USAF skal trene med på Eglin AFB. Den er så absolutt produsert og under testing Slik jeg leser Aftonbladet sin artikkel, og slik jeg har oppfattet øvrige medier, var det ikke inngått noen form for avtale før resultatet ble offentliggjort, men signalene de fikk ble tolket slik. Og historien sier jo heller ingenting om hvilke signaler svenske myndigheter mottok under prosessen. Støre sa selv i går at han ordla seg på samme måte ovenfor svenskene.
  2. Med mindre Kineserne gjør ting veldig annerledes med deres kommersielle flyindustri vil C919 neppe utgjøre en trussel for Boeing og Airbus. De vil i alle fall ikke kapre mange kunder i den vestlige verden. Om en ser på ARJ21 (som COMAC har i flight testing nå) så ser en hvor tydelig stor forskjell det er mellom å lage komponenter (som Kina i stor grad gjør i dag) og det å integrere alt dette til et produkt. COMAC har også liten erfaring med design av vitale deler på maskiner.
  3. Mulig å se KiroTV sin sending og, uten lyd fra kommentatorer: http://www.kirotv.com/video/22498423/index.html
  4. Ut ifra bilder av undersiden ser det ut til at den har to smale weapon bays etter hverandre mellom motorene, og muligens to svært små bays bak MLG på yttersiden av motorene. Når det kommer til stealth så ser det ut som om dem har fokusert på å ha en lav RCS forfra, og ikke så mye fra de øvrige sidene. Er også litt tvilende til designet på luftinntaket når det kommer til radarsignatur. Og som Morten antyder, det skal mye mer til enn lav RCS til å kalle det et 5. generasjonsfly.
  5. Cockpiten vil være svært lik maskinen den erstatter, 747-400, med noen endringer. First flight var planlagt til 22.januar (avhengig av vær), men det ser nå ut til at dette blir skjøvet noe bakover i tid grunnet mer arbeid på maskinen for å gjøre den klar. Tre maskiner vil ta del i flight testingen. Første passasjerversjon vil vi kunne se om ca. et år.
  6. Aleksander: 773 er betraktelig mye større enn 787-8 og 787-9, så nei, den er ikke noe alternativ om en trenger en maskin som kan ta ca. 300+ passasjerer 6-8000nm. 787 er først og fremst ment for å erstatte 767.
  7. Vingene er og blir nydelige ja, og selv med såpass liten TOW er wing flexen betydelig. Nydelig!
  8. Korrekt Christian. Chevrons øker drivstoff-forbruket med ca. 0,2-0,25% om jeg ikke husker helt feil.
  9. Taggene, eller chevrons som de kalles, er der for å blande luften som har gått gjennom motoren med luften som har passert utenom. Dette reduserer mengden støy som spres til omgivelsene. 747-8 har også chevrons, mens Airbus har valgt å ikke satse på dette på A350XWB.
  10. Som nevnt er det to RR Trent 1000-motorer. De fire første maskinene som brukes i testingen vil bruke slike motorer' date=' mens MSN5 og 6 vil bruke GEnx-1B. Jeg la også merke til dette, men tipper at dette kun er snakk om luft som har vært brukt til å varme opp luftinntaket. Motorene er nemlig ikke 100% bleed less, bare nesten
  11. Har du noen formening om hvor lang tid i forveien de legger ut billettene? Jeg har ikke greid å finne ut av dette enda. Takker for tipset
×
×
  • Opprett ny...