Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 02. juni 2022 i alle områder

  1. Hentet fabrikkny BBJ fra fabrikken i Seattle, ruten gikk via Goose Bay(CYYR) til hjemmebasen på Sola (ENZV) Standsmessig skal det være ...VIP biler kommer for å hente mine 5 pax !
    5 points
  2. Morgentur ENTO-ENCN med Cessna 310
    2 points
  3. Jeg oppgraderer denne fra bra til vanvittig bra! Hvordan det er mulig for en ny developer til å lage en så godt simulert 320 er helt utrolig. Og det med minimalt med bugs. Kom en ny versjon i dag, og nå er understellet på plass. Paneler kan undockes med AltGr + klikk. Har ikke funnet noen måte å få hele FMGC undocket, kun skjermen. Når det gjelder annen trafikk i MSFS, hvordan får man AI fly som ser ut som virkelige airlines og ikke som fantasifly? Hadde andre brukere synlig i simmen, og det sto Fenix både her og der. På holding 19R OSL sto det en. Som tydeligvis ikke ville fly, for jeg måtte taxe forbi han via gresset for å komme ut på banen. Oppdatere Nav databasen må gjøres via Navigraph NavData Center, men fikk ikke den siste utgaven i flyet? Noe spesielt som må gjøres?
    1 point
  4. Da fortsetter jeg utforskingen av Jonair's eksotiske rutenett i Sverige, og som tidligere nevnt skal jeg nå fly det som mest sansynlig er verdens lekreste King Air, nemlig Jonair's SE-LTL. Som ruten fra Sveg til Arlanda flyr Jonair fra Pajala i Lappland til Luleå med den hensikten av å sørge for at folk kan komme seg til Stockholm på 4 timer eller mindre. Jonair's flight 11 har avgang 05.30 om morgenen med ankomst Luleå 06.05, noe som kan passe godt med Norwegian's morgenfly til Stockholm med avgang 06.50. SK har avgang 06.05. så det passer nok heller dårlig. Videre etter 20 minutter på bakken har Jonair's flight 12 avgang tilbake til Pajala. SE-LTL er tauet ut av hangaren og står klar for boarding. Hele 9 pax denne morgenen. Til info så er billettprisene på denne flighten hele 199,- SEK. Kontoret klargjøres i mørk og kald modus. Dette da jeg fortsatt ikke har GPU for dette flyet. Lett duskregn vind på 8-9 knuter denne morgenen. Høyre visk spinnes igang på batteri. Jonair 12 cleared to Luleå via direct. Takser ut på bane 29 for backtrack for bane 11. Sjekklister leses og besvares, et blikk kastes over skulederen bak i kabinen før powerlevers settes til en torque på ca. 2000 lb-ft. Roterer på 95 knuter, flaps up ved 121, før jeg velger å holde nesa lav for å bygge fart til climb speed som er 160 knuter. (Warning light lyste grunnet battery charge, så ikke noe kritisk). Minimum turning alitude er 1700 fot, så etter det setter vi kursen direkte mot Luleå. Grått og trist, men rolig luft. Klatrer til FL170 hvor været klarner mer og mer opp jo nærmere Luleå vi kommer. Det planlegges for Visual approach for å komme oss ned og klar av banen før SK til Arlanda skal avgårde. Digger fargen på flyet. Dog har jeg et problem med refleksjoner på høyre vinge. Vedkommende som hjalp meg med painten klarer ikke helt å finne ut av det, men det jobbes med saken. Carenado er visst noe herk å male. JONAIR 11, fly direct towards the airport, cleared visual approach runway 32. Jeg er fortsatt ganske fersk på King Air, samt mange år borte fra simming, men nå skal jeg få teste litt hva flyet kan Airport in sight. Holder litt avstand på downwind or å unngå å fly over Luleå sentrum samtidig som vi begynner å redusere på farten. Turning base. Fully configured og litt for høy etter min smak, men det skal vi få korrigert. Turning final, og nå må farten ned 30 knop. Prop rpm settes til full. Syncrophaser off. Yaw Damper off. Stable approach? Snart. Er det nå man skal vurdere å kjøpe småbåt å ta turen til Nord-Sverige? Down we go. Down we are. Runway vacated. Starter cleanup av flyet og takser inn til stand 21. SK er sene ut virker det som. Selv med spakene i askebegeret og power descent så klarer vi såvidt rutetiden, så det er en tight ruteplan de flyr etter. Deboarding complete. Ingen pax på returen (som til en viss grad normalt), så det stresses ikke, og morgenkaffen kan innstas. Dog kaller pliktene, og vi spinner igang høyre visp. Etter en kjapp oppstart og klarering mottatt (DCT Pajala såklart) så er vi klare for å takse ut til bane 32. (Ser her at Traffic Global ikke er helt korrekt virker det som mtp hvilke fly som faktisk er på flyplassen på denne tiden) Blir instruert til å svinge direct Pajala etter 500 fot. Ligger en stund ganske lavt for å bygge litt fart før vi skyter fart vekk fra terra firma. Luleå i bakgrunn Jo nærmere "hjem" vi kommer jo tettere blir skylaget. Men noen hull er det her og der. Vi dundrer igjennom FL100 og planlegger en RNP approach for bane 11. Cleared direct Initial Approach Fix UP854 for RNP approach rwy 11. Masse skau. Godt etablert. Som i Sveg er det stort sett alltid crosswind her, så det krabbes litt. itte helt der je ville ha'n. Dog ganske så mykt får vi kontakt med bane 11. Runway vacated. Klokken 06.55 er arbeidsdagen over. Dette da "kveldsskiftet" flyr ettermiddagsavgangen. Flyet taues inn i varmen i hangaren og lurer på hva i all verden jeg skal finne på resten av dagen i metropolen Pajala. Takk for titten for de som ble med helt til slutten NB: Som ruten fra Sveg til Arlanda så flys også denne ruten av og til med Citation XL når det faste flyet er inne til vedlikehold, så dersom noen er flinke til å etterforske og har lyst til å fly Citation for 199,- så er www.jonair.se stedet å begynne. Tata!
    1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Opprett ny...