Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 27. okt. 2022 i alle områder

  1. Tok en finnmarkstur siden det er delvis solformørkelse i dag. Solformørkelsen er modellert i simulatoren, om ikke akkurat nøyaktig:-)
    1 point
  2. Flotte bygninger! Nedenfor er teknisk info, men ikke ment som et lynkurs. Det finnes nok youtubevideoer som kan gjøre det bedre. Jeg kan nås på WombiiO_o#9000 på discord, men er bittelitt opptatt for tiden. Blender 3.1 + https://github.com/AsoboStudio/glTF-Blender-IO-MSFS er det beste og mest kompatible for å eksportere gltf+bin for 3D modell. Teksturer eksporteres automatisk fra blender i png format (de må ha høyde og bredde som kan deles på 4). Plasseres ut ved hjelp av scenery editor i simulatoren og MSFS konverter så til ferdig format. Man må selv lage LODs og eksportere (asobo exporteren kan automatisk eksportere LODs hvis de er navngitt riktig i Blender). For øyeblikket har ikke simmen harde grenser på polygoner per LOD nivå i normale tilfeller, men kommer til å få det i fremtiden. Dette vil da være vertices og draw calls grenser som en funksjon av hvor stort objektet er på skjermen. Disse anbefalingene kan sjekkes i devmode. Typisk anbefales 3+ nivåer der siste LOD nivå er mindre enn 100 triangler. Dette er korrekt oppsett for tekstureksport i Substance painter:
    1 point
  3. Imponerende piratkolleksjon, hehe
    1 point
  4. Jeg frasier meg herved alt ansvar for enhver uro dette kan forårsake i Torbjørns liv og hjem. 😂
    1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...