Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 22. des. 2021 i alle områder

  1. Alt i orden det! Det er et bra fly og spesielt hvis du liker bush flyging. Med litt småjusteringer så blir det enda bedre etterhvert. Denne er fult på høyde med Milviz sin Pilatus Porter som også er meget bra.
    3 points
  2. Delvis. Det som skorter ligger hos Asobo og må fikses av dem. Blant annet massiv forsinkelse i torque respons som vises på instrumentene og ikke stemmer overens med lyd og responsen til flyet. Dvs. at torque responsen virker korrekt med tanke på lyden og responsen på flyet, men av en eller annen grunn ligger det en massiv forsinkelse på instrumentene. Torque respons på samtlige turboprop fly jeg har flydd er lynkjapp. Mistenker samme problem med turboprop som var tidligere med vanlig stempelmotor som også hadde samme problem men som ble rettet opp. Har rapportert det inn til Asobo. Ellers er det fortsatt manglende beta range implementering og på Caravan og de andre default turboprop flyene i MSFS så kan du per dags dato endre pitch på propellen(e) uten oljetrykk og med motoren avslått ved å sette prop til max. ITT verdier er også feil ++. Når det er sagt så er Kodiaken meget bra og utviklerne har greid å få den krevende å fly. Nå har jeg aldri flydd Kodiak i virkeligheten, men det meste virker veldig bra bortsett fra trim setting under avgang som kan gjøre at du havarerer under avgang om den ikke er 100% korrekt (både elevator og rudder). Den har jeg litt problemer med å se er realistisk. Men, alt i alt et meget bra fly og en utmerket bush maskin til bruk på flystriper i jungelen Det eneste som mangler nå er en komplett G1000 implementering av working titles.
    2 points
  3. Denne Kodiak 100 kom i hus(pcn) Igår .så morsom , og så mange livery osv. kan jo laste denne kjerra med rimelig mange kilo som igjen medfører utfordringer ved takeoff . dette er noe av det beste som er levert til MSFS til nå. Så her gjelder det å lete opp små plasser på bygda i Norge og utland , fylle flyet opp med brennevin og tobakk til befolkningen i skog og mark .
    2 points
  4. Jobber med en oppdatering 2.0.0 as we speak. Ang. rullebane profilen så er den ganske lik hvordan den er i virkeligheten på min og Jan Tore sin freeware version. Må huske at rullebana er 970m lang, så den profilen dere illustrerer blir veldig strekt ut i virkeligheten. Men ja, ORBX sin versjon er helt kriiiise. Skjønner ikke hvorfor den har blitt lagt ut. ORBX pleier å ha mye høyere standarer enn det de. Det Finni og Co. har laget til MSFS er sånn det skal se ut når det er payware! Ikke noe vondt ment mot Hegi, men det virker ikke som han har lagt så mye arbeid inn i verken ENSD eller ENSG for MSFS Har fått tak i veldig skarp høydedata, så den nye versionen blir så og si på prikk lik virkelighetens høydeprofil. I tillegg så legger jeg ut 15cm/pixel aerial scenery sånn at bakken sitt detalje nivå blir hakke bedre en default. Her er en liten snik titt på hvordan det ligger ann:
    2 points
  5. Tok en test tur i nærområdet opp fra Kjevik oppover dalen mot Valle i Setesdalen hvor det ble et par landinger på BUSH striper .. Denne maskinen leverer på "småstriper" type bush uten tvil Slenger ved noen bilder fra turen og et par videosnutter fra dagens tur Video kommer i neste innlegg 😉
    1 point
  6. Her er noen å prøve ut varierende lengder 😉 i Sør Norge ENCN ENVE ENFY ENLU ENNO ENSI ENKJ EN15 ENEG ENHA EN10 ENV1 ENSM ENRE ENAE ENTS ENRI ENDO ENKL Legges det opp som rute så har du/dere en grei arbeidsdag i Kodiaken 😉 god tur
    1 point
  7. Fra manualen CONTROL CURVES We recommend setting all control curves to linear, to allow for finer control response. FLYING TECHNIQUE TAKE-OFF RUDDER TRIM The Kodiak has a very strong pull to the left at maximum power. When taking off, we recommend using 30-50% right trim. Reduce for a right crosswind, increase for a left crosswind. TAKE-OFF TRIM Take-off trim range in the Kodiak is 0 to 75% nose-down trim. More aft CG, more forward trim is required. As the G1000 in MSFS does cannot support the layout of the real Kodiak, we opted to include a white line on the trim wheel until the trim overlay is introduced. When the white line is pointing up vertically, trim will be centered. Rotating forward will trim down and rotating back will trim the nose up. The percentage of trim will be 50% when the line is pointing down. When the line is pointing down, trim is at 50% of travel. INFLIGHT To ensure a smooth flying experience, when preparing to trim the aircraft for any phase of flight: 1. Set torque to the desired value with the power lever 2. Pitch for trim 3. Pitch for rudder to centre the slip indicator 4. Pitch for roll if required. Higher power settings will require aileron trim. When making a turn with the aircraft trimmed, use the rudder pedals to centre the slip indicator. Cross-steering (movement of the yoke opposite to the rudder) may be required depending on the amount of rudder used.
    1 point
  8. Takk, det samme ønskes tilbake . Stilig dekor på DC6 og tøffe bilder !
    1 point
  9. Flott bushmaskin denne her! Det beste flyet som er sluppet til MSFS så langt
    1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...