Gå til innhold

Squawkbox


Stian Czybulla

Anbefalte innlegg

Please be adivsed, traffic is a "kaffekopp" 4 nm 6 o'clock overtaking you fast [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image]

Det oppsummerer litt stemingen i "Røyken" her i kveld. . . ... .

Det var ikek stort mer å kontrollere store deler av kvelden, undertegnede logge på som ENGM app i 20 30 tia, og hadde det ikke vært for at det etter kl 23 tok seg litt opp, kunne den jeg heller ha vektorert kaffekopper, en fly.

Nordic Corridor, er en fast event, som foregår hver torsdagskveld, og i kveld så skal en ikke klage på atc dekningen, det var totalt i skandinavia 10-15-20 atc online på forskjellige områder (mest sør, selv om jeg spottet ENBD en gang).

Norge var heller ikke bak mål, en stund var ENGM -GND, TWR, APP ig ENOS oppe. I tilleg så satt det folk på ENAL, ENVA, og for alt jeg vet, kanskje andre plasser og.

Jeg skulle gjerne sett at det var litt flere som benyttet seg av en slik anlending som det er på en torsdagskveld, der en er bortimot garantert ATC for store deler av skandinavia, og norge og. Flere fly vil som regel føre til at ATC gidder å sitte lengre, og motsatt, så det er en win - win situasjon i mine øyner.

Så, sett av torsdagskveldene fra en 8-9 og utover, og kom dere online folkens, det er mye mer gøy enn å sitte og se på TV2 nyhetene eller hva det nå er som går på tvn [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image]

------------------

Roar Sandøy

http://home.online.no/~eisoere/VACCN/" TARGET=_blank>VACC Norway

http://home.online.no/~roa-sand/irc/" TARGET=_blank>"Irc for Dummies"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg vil slutte meg til sukket fra de to overnevnte herrer. Det er svært labert på PC-fronten her i Norge for tiden. Jeg har selv mange kvelder sittet som ATC i flere timer i "prime-time" og tvinnet alle ti tommeltottene.

Èn ting slutter imidlertid ikke å forundre meg. Jeg har registrert at det har vært flere kvelder hvor feks. Værnes har vært på, i tillegg til ENOS_V_CTR, ENGM_V_APP og ENGM_V_TWR. Allikevel ser man at det er masse trafikk andre steder, feks på vestlandet, der det ikke sitter noen???

Nå har sikkert folk sine grunner for å fly akkurat der de gjør, og mange er trolig på scheduled fligths for et eller annet virtual airlines. Men, det er svært kjedelig å sitte som ATC uten trafikk, så kanskje man kunne finne på en eller annen virtuell grunn for disse flightene å diverte til feks. Gardermoen(eller der det måtte være noen ATC)?

Jeg vil derfor oppfordre de som flyr online til å fly der det sitter noen kontrollere, hvis ikke er vel hele vitsen med PC/SB borte. For nybegynnere, si at man er akkurat det, så vil det tas spesiellt hensyn til det.(Og husk: det er lov å drite seg skikkelig ut, gulp, håper jeg)

Mvh

Mikkel Myhre

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig kom Thomas Teslo med et ferdig script som legger inn norske controllere på forsiden av FlighSim.no. Dette vil si at man vil se hvilke norske controllere som er pålogget hver gang man er innom forsiden, og vi håper dette vil føre til at flere tar i bruk SB og PC.

------------------

Dag Johansen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg harlenge sittet å lurt på om jeg skal prøve fly på nettet

men siden jeg er ny har jeg ikke våget meg dit hen å prøve

i tilfelle jeg skulle drite meg ut.Jeg har lastet ned en del adventure som jeg sitter å trener på heime alene som blir etter

hvet ganske kjedelig.Så jeg kunne tenke meg å prøve meg litt i andre former.jeg tror at det er mange som sitter slik som meg å ikke våger seg utpå,prøver og følge med på sidene her får å lære mer.kansje det har vært en ide å samle nybegynnere i sammen der det er lite aktivitet så vi kan lære litt om å komme igang,og samtidig har controlerne noe å gjøre hvis det er noen som har tålmodighet med nye flyvere da.

Hilsen

Arild

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Du kan trygt slappe av og sett i gang!

Har "dreti" flere ganger og de fleste tar det med godt humør, få med i flightplan at du er "rookie" eller nybegynner så blir du tatt godt i mot. De fleste ATC synes jo det er litt laber aktivitet så du er garantert velkommen.

Men det er jo lurt å planlegge turen litt!

------------------

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Arild

Velkommen i det gode selskap. Som det er sagt ovenfor her: Hopp i det og kom på lufta. Du blir helt sikkert tatt godt imot. Vi har alle vært nybegynnere en gang og vi gjør stadig feil. Skriv i flightplanen din at du er nybegynner så er ATC klar over det og tar hensyn. Som alt har du treningskveldene på tirsdager. Sjekk på sidene til VACC Norway, (link på førstesiden til flightsim.no)

velkommen ombord

------------------

Einar/A happy simmer

LN-EHA/VBX114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...