Gå til innhold

Problem ved oppkobling av RW


Einar Halvorsen

Anbefalte innlegg

Jeg har problem ved automatisk oppkobling av RW. Jeg benytter SB2.2.2.2 og da skal man jo kunne koble opp RW automatisk. (integrert i SB). Når jeg gjør dette skjer følgende:

Det blir an he..... lyd/bråk på RW slik at det er umulig å høre noe som helst. Jeg har følgende settinger ved oppkoblingen:

IP er satt til rw.tt.luth.se

Markert avkryssingsboksen for bruk av RW.

Kan noen si meg hva som kan være galt her.

Skal det etter IP-adr også angis hvilken controller man skal koble seg til. For å vite det må man jo få sjekket hvem som er online, (bruke WazzUp).

Videre har jeg forstått det slik at RW automatisk skal skifte voicerom dersom man endrer freq på com1. eller klikker på aktuell kontroller, stemmer dette?

Takker for svar.

------------------

Einar/A happy simmer

LN-EHA/VBX114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rett oppsett av SB 2.2.2 beta mot RW er å krysse av for Use RW, og skrive inn ip adresse/ annen adresse i serverfeltet UTEN noen definisjoner av rom

her i norge da rw.tt.luth.se

Du må ha nyeste versjon av RW skal kanalskifting fungere!

Jeg vet ikke om det å tune com radio alene fører til at du skifter voice rom med RW, eller om du må gå veien om ATC directory - det skal iallefall føre til at RW kobler seg til på et nytt rom, som blir definert av kontrollerens kallenavn ( /ENOS_V_CTR ) etc, og siden norge bruker den konvensjonen på den voice serveren så skla du komme rett inn.

Om noen kunne bekrefte om det å tune com freq ONLY (ikke via atc directory ) fører til kanalskift på RW, ville det vært kjærkomment [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

Ellers så kan du overstyre både valg av voice server og valg av voice rom manuelt med noen dottekommandoer i sb:

.rws rw.tt.luth.se ( .rws, mellomrom, adresse til server)

-- velger ny voice server å bruke

.rwr ENGM_V_APP (rwr, mellomrom, adresse til rom)

-- velger nytt rom på den voice serveren du er på, nyttig feks om kontrollere har blitt lagget ut og bruker ENOS1V_CTR eller noen andre non standard kallenavn, og du da vil automatisk havne i FEIL voice kanal, da den jo bruker kallenavnet slavisk åkke som. Ellers så bruker feks sverige com freq for kanalnavn, og dermå du da stille det selv uansett, men i alle tilfeller så kan du gjrøe dette her innefra SB, så det er nå kjapt utført

------------------

Roar Sandøy

http://home.online.no/~eisoere/VACCN/" TARGET=_blank>VACC Norway

http://home.online.no/~roa-sand/irc/" TARGET=_blank>"Irc for Dummies"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Roar

Jeg har siste versjon av både SB og RW og har satt opp SB for å bruke RW slik du oppgir, med IP-adr slik den er oppgitt skal være for Sverigeserveren:

rw.tt.luth.se

Når jeg da kommer innp så blir det forferdelig støy på komunikasjonen slik at det er umulig å høre noe som helst. Løsninge for meg blir da å koble det hele ned igjen og starte SB uten å angi bruk av RW, for så å starte RW separat etter at alt annet for oppkobingen er klart.

Mao. jeg får ikke automatisk oppkobling av RW i SB til å funke.

Forslag??

 

Har sjekket litt mer om dette "bråket" som kommer.

Det skjer når jeg er cockpit eller virtuelt views

Går jeg i Spot plane så er bråket borte. Ka e det som skjer her?? jeg blir helt matt av dette. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/frown.gif[/image] kan noen hjelpe!! please!!

 

------------------

Einar/A happy simmer

LN-EHA/VBX114

[Endret av Einar Halvorsen 07-10-2000.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsket litt mer og finner ut at det er noen flytyper som gir slik støy.

Bl.a. VCA sin B747, Dash8, SAS fokker 50.

kan dette ha noen samenheng med panlene, lydfilene eller noe slikt.???

Noen glupe forslag fra noen der ute??

Et annet spørsmål:

Når man skal fly til utalndet, må man da skifte voice-server for å få kontakt med andre controllere og skjer dette ved valget i ATC på SB?

------------------

Einar/A happy simmer

LN-EHA/VBX114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr. problemer med støy på RW så har jeg oppdaget at det er enkelte paneler som gir slik støy. Noen andre som har opplevd dette?

Bl.a dersom jeg har installer siste oppdatering for VCA's panel for Dash8 så kommer denne støyen. Merkelig!!

Noen andre som har dette.

------------------

Einar/A happy simmer

LN-EHA/VBX114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Einar Halvorsen:

Vedr. problemer med støy på RW så har jeg oppdaget at det er enkelte paneler som gir slik støy. Noen andre som har opplevd dette?

Bl.a dersom jeg har installer siste oppdatering for VCA's panel for Dash8 så kommer denne støyen. Merkelig!!

Noen andre som har dette.


Hei Einar.

Har testa RW med alle fly og paneler jeg har, inkludert de du nevner der og jeg har ikke slik støy som du beskriver. Har en liten teori om dette likevel [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Har du litt lite ram kanskje? noen fly og paneler er systemressurs krevende, legger du til du må ha ressurser til RW og SB i tillegg så kan de kanskje bli lite usable ram igjen? kansje dette påvirker RW? Kjører her med 512 MB ram og ingen slik skurring på noen av flyene/panelene.

Bare en teori som jeg lanserer her, vet ikke om det er dette som forårsaker dette problemet hos deg.

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Vedr støy:

Ved bruk av en B737-400 med JS2.1 panel, så får jeg mye "støy" fra FS2000, ikke RW. Dette har jeg konstatert er relatert til lydfilen for "Gear down", dvs "hjulstøy", og denne lar seg heller ikke slå av med "Q" (Sound off).

Vet ikke om det kan være tilsvarende hos andre, men det skjer iallefall her i huset ;-)

Resultatet blir da at det er vanskelig å operere voice under landing, med lydfilen aktiv.

Mvh

Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Jeg har ikke problemer med hjulstøy eller slikt. Den støyen jeg snakker om er av en type som er helt forferdelig. Høres nærmest ut som noe er kortsluttet en eller annen plass i høytalerne. Det er nærmest som de skal sprenges. Det knirter og spraker noe aldeles forferdelig. Jeg skønner ikke hva det kan være. Det er som er rart er at i noen tilfeller går det helt fint, mens i andre blir det bare tull. Har prøvd mange oppkoblingsmuligheter og funnet en som lykkes i de fleste tilfeller. Jeg laster et MS-standardfly og gjør ferdig de fleste tilkoblinger for SB og RW før jeg laster det flyet jeg skal benytte. Som oftest lykkes jeg da. Det kan godt være at det er noen lydfiler som skaper disse problemene, men jag har ikke funnet noe godt svar enda. Må forske videre.

------------------

Einar/A happy simmer

LN-EHA/VBX114

[Endret av Einar Halvorsen 10-10-2000.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn for ordens skyld:

Har du sjekket at du har siste versjon av RW (MK.1c)

Har du siste versjon av dirext X (7.0a)

 

Til slutt, det finnes to alternativer for recording i RW, directsound og wav recording (har anbefalt det siste, etter tips fra andre) - men siden du åpenbart har problemer ville jegnå ha sjekket begge recordingmåtene og.

------------------

Roar Sandøy

http://home.online.no/~eisoere/VACCN/" TARGET=_blank>VACC Norway

http://home.online.no/~roa-sand/irc/" TARGET=_blank>"Irc for Dummies"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ja nå har jeg forsket videre uten å finne den endelige løsningen. Jeg har endt opp med å installere FS på nytt 3 ganger uten at dette hjalp. For meg er nå løsningen inntilvidere at jeg starter med et standard MS-fly og kobler opp alt med dette for så å skifte når jeg er klar for å starte pushback og RW er oppe og går. Har en mistanke om at problemene kan ligge i en del panler som har innebakte soundfunksjoner i seg, siden det bare er noen paneler hvor disse problemene dukker opp.

Det neste blir da å finne ut hvordan jeg skal få slått av disse soundfunksjonene og se om det hjelper. Kanskje du Jan Roar kan tipse meg om dette på Dash8-panelet. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image]

------------------

Einar/A happy simmer

LN-EHA/VBX114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...