Gå til innhold

Recommendation fra VACC norway for upgrade


Roar Eli Sandøy

Anbefalte innlegg

SATEUR forandrer reglene for upgrade (s1,s2,s3 og c1)

Det kreves nå i tillegg en recommendation fra VACC norway for å få prosessert upgrade. Et system er nesten på plass, må ordne noen praktiske detaljer, og utførlige instruksjoner kommer til å være online like over påsken.

Til da får dere som venter vente en liten uke til, tror det blir et bra system, med lite delay for norske kontrollere [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Mvh

Roar Sandøy

SATNOR2 Training Director

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Roar

Som jeg nevnte i mail til deg; Hvorfor er jeg ikke overrasket over å få vite at ting likevel ikke er helt på plass for oppgradering, når det nå må mer til enn BARE å svare på eksamen....?

Vel, har man ventet i XX uker, så kan man vel vente en uke til.....det blir jo en vane, det også.

Så til spørsmålene:

1) Hva vil dere (VACC Norway) egentlig legge til grunn for denne "anbefalingen"? Tjenestetid? Eksamensresultat? Kjennskap? Egne erfaringer? (Ventetid...?)

2) Kan jeg forvente å få resultatet av "eksamen" fra SATEUR selv om ikke anbefaling er gitt?

Tålmodig hilsen

------------------

Per Olav

VBX099/ATC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Per Olav Løvbak:

Som jeg nevnte i mail til deg; Hvorfor er jeg ikke overrasket over å få vite at ting likevel ikke er helt på plass for oppgradering, når det nå må mer til enn BARE å svare på eksamen....?

Vel, har man ventet i XX uker, så kan man vel vente en uke til.....det blir jo en vane, det også.


Kan nesten høres ut som en gjenganger dette. SATCO har alltid hatt ressursproblemer, og i stedet for å lage enklere prosedyrer har man innført mer kompliserte rutiner med mer byråkrati.

Jeg husker med gru tilbake på et tidspunkt da det ikke var en eneste kontrollant som kunne gjennomføre praktiske prøver i Europa, og systemet ble lagt om slik at flere nivåer ble avkrevd praktisk prøve (riktignok ble dette kravet fjernet etter noen måneder, men jeg ventet faktisk 11 måneder fra jeg bestod min S3-prøve til den var godkjent) [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Når dette er sagt så kjenner jeg Roar såpass godt at jeg har tiltro til at systemet der blir så enkelt og smertefritt som overhodet mulig.

--Magne

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Roar Sandøy har jobbet som en gud den siste uken for å få alt på plass mht. rutiner og infrastruktur knyttet til anbefaling fra VACC Norway. Dette er nå på plass og planen var å go online med dette i morgen.

Men nå i kveld er det dukket opp usikkerhet hos Sateur sentralt knyttet til de nye prosedyrene. Inntil dette er avklart, kan vi derfor ikke gå online med dette og jeg må be de av dere som venter på en oppgradering om å smøre dere med tålmodighet enda noen dager. Dette beklager vi sterkt.

Vi håper dette vil være avklart i løpet av noen få dager.

Med vennlig hilsen

Eirik Sørensen

------------------

http://home.sol.no/~es" TARGET=_blank>VACC Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...