Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

iniBuilds T-33 Jet Trainer.  Endelig ute,  og den innfrir så til de grader.  Noe sutring i enkelte fora,  for manglende fargevarianter og forvirrende stall-speed.  Fatter ikke hvorfor,  min opplevelse er en modell proppfull av realistisk flyfeeling, fantastisk lydkvalitet og som oser av 60-talls atmosfære !  Nå er det bare å håpe at noen forbarmer seg til å lage norsk paint,  så får vi gjenåpnet aktiviteten på Sola AB 😁

 

t1.jpg

t2.jpg

t3.jpg

t4.jpg

t5.jpg

t6.jpg

t7.jpg

t8.jpg

t9.jpg

t10.jpg

t11.jpg

  • Like 3
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
21 timer siden skrev MagTvei:

Høres bra ut, da er det bare å glede seg til å komme hjem og teste! 😁

Bare å glede seg,  æ forstår fortsatt ikke kritikken angående stallhastighet,  hos meg fungerer T-birden helt etter boka og oppfører seg eksemplarisk.  Noe resurskrevende på enkelte flyplasser, så æ må holde meg unna stor trafikk 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Sitat

så langt liker jeg den veldig godt

Samme her,  men jeg undres over maset om å modifisere "drag" for airbrake og understell.  Hos meg fungerer det som det skal,  og jeg har ingen problemer med å senke hastigheten under landing.  Jeg har heller ikke problemer med å lande med hastigheter rundt 110 knots......forstår rettåslett ikke hvorfor noen opplever flightmdl så forskjellig ?? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Sitat

Syns den var litt nervøs i pitch og roll,

Var inne på samme tanken,  til jeg leste et interessant innlegg ( fant ikke tilbake til det ) fra en som hadde piloterfaring på T-33,  og som husket spesielt hvor "nervøs" T-birden var i pitch og roll.  Det er også en del meninger om de første modifiseringer som er gjort med flight mdl,  så foreløpig har jeg beholdt originalutgivelsen,  og liker den bedre og bedre .  Håper fortsatt på norsk paint 😇

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
1 time siden skrev MagTvei:

Syns den var litt nervøs i pitch og roll, så endret litt i "flight_model.cfg" til: 

[FLIGHT_TUNING]
pitch_stability =4
roll_stability =1.1

=== Ja det må jeg nok si, at det gjorde susen. takker for den. 👍

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Sitat

== Ja det må jeg nok si, at det gjorde susen

.....hmmm?  Fatter det fortsatt ikke,  synes ikke flyet er sååå nervøs.  Opplever det egentlig som realistisk stabilt.  Ser at noen nevner forskjell på DX11 og DX12 ,  kan det være her forskjellen ligger ??  Jeg kjører DX11  🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

10 timer siden skrev Ernst K.Furuhatt:

.....hmmm?  Fatter det fortsatt ikke,  synes ikke flyet er sååå nervøs.  Opplever det egentlig som realistisk stabilt.  Ser at noen nevner forskjell på DX11 og DX12 ,  kan det være her forskjellen ligger ??  Jeg kjører DX11  🤔

Ser at en som fortsatt flyr "Ace Maker" sier at den er veldig sensitiv på pitch og roll, så du har nok rett i at den skal være sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jatakk,  interessant film, og det diskuteres i mange fora,  og jeg undres fortsatt over at flight mdl. oppleves så forskjellig.  Teorien om DX11 og DX12 er nevnt ,  men jeg kan egentlig ikke forstå at dette som styrer grafikken,  skal ha noen innvirkning på flyegenskapene ??  Prøvde å starte i DX12,  men opplevde ikke at T-birden ble mer "nervøs" i verken pitch eller roll !?  Da gjenstår det å vente på hva iniBuild gjør,  om de kommer med en patch,  eller lar modellen forbli som den er ??   I mellomtiden flyr jeg både T-33 og andre modeller som fortjener en fast plass i min hangar 😎  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også den var litt for nervøs i starten, men jeg gjorde kontroll-endringene som ble foreslått i manualen og syns den ble mye bedre da. 

Fra et rent personlig ståsted så syns jeg det var ganske artig at modellen er basert på Ace Maker, da jeg var så heldig å fly i formasjon med Ace Maker og Ace Maker III i fjor.

image.jpeg.ecd45f83be640de9b5101dae5727aabd.jpeg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Sitat

Fra et rent personlig ståsted så syns jeg det var ganske artig at modellen er basert på Ace Maker, da jeg var så heldig å fly i formasjon med Ace Maker og Ace Maker III i fjor.

Imponerende ☺️,  kjenner litt på misunnelsen,  her i gården må vi klare oss med en slags virtuell formasjonsflyvning 😇 

 

ace.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...