Gå til innhold

ENMS - Mosjøen Airport V1.1


Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå lagt ut versjon 1.1 av Mosjøen:

https://flightsim.to/file/71192/enms-mosjen-airport

Har gjort følgende endringer:

  • Fjernet og redusert størrelsen på trær sør for helikopterrampen.
  • La på texture på feltet foran localizer-antennene på begynnelsen av RWY 33.
  • Endret noen småting på enkelte 3D modeller.
  • Endret parkeringsområdene til "general aviation" og reduserte størrelsen i håp om at større airlinere ikke dukker opp.
  • La til folk både inn og utvendig for litt mere liv.
  • Lagt til noen røde anti-kollisjonslys i nærheten av flyplassen.
  • Lagt til circling lights (orange) til RWY 15.
  • Lagt til flashing lead lights til RWY 15 og RWY 33.  

Var det jeg fikk med denne oppdatering. Fortsett å rapporter feil/forbedringsforslag. Siden jeg skal på jobb kommer en ev. ny oppdatering tidligst om 5 uker...:) Enjoy!

 

 

ENMS 24.png

ENMS 25.png

  • Like 5
  • Thanks 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få lov til å takke deg @Sauron  og prise jobben du har gjort her. Dette er noe jeg ville ha betalt for. I mine øyne er dette bedre en mye av payware der ute. Og jeg har ønsket meg min egen lokale flyplass i skikkelig detail i flightsim så lenge jeg kan huske, og endelig ordnet du det. Tusen Takk :)

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Erik Kristoffersen:

Jeg må bare få lov til å takke deg @Sauron  og prise jobben du har gjort her. Dette er noe jeg ville ha betalt for. I mine øyne er dette bedre en mye av payware der ute. Og jeg har ønsket meg min egen lokale flyplass i skikkelig detail i flightsim så lenge jeg kan huske, og endelig ordnet du det. Tusen Takk :)

Bare hyggelig! Er jo verd alt arbeidet at folk liker det..:)

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden skrev Sauron:

Fikk forresten testet ledelysene på circling approach til RWY 15 og de fungere som bare det i den nedsatte sikten som var i Mosjøen i dag...:)

Har testet både til rwy 15 og 33 i går i nattmørket med dårlig vær som vi har her nå. Gikk helt smooth med lysene😊

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Erik Kristoffersen:

Jeg tror jeg har funnet problemet her. Hvis du ser på bildene så har jeg lagt ved bilder fra Stokka der ai fungerer, så har jeg lagt kjærstad som ikke har de punktene på endene av rullebanen.

Screenshot 2024-03-23 181549.png

Screenshot 2024-03-23 181612.png

Screenshot 2024-03-23 181804.png

Screenshot 2024-03-23 181813.png

Hva er det du ser de punktene med. Hvilket menyvalg? Har ikke sett de symbolene før så det må jeg sjekke ut...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Erik Kristoffersen:

Dette så jeg med debuging av airport og taxiway i devmode. 

Skal se nærmere på det men vet ikke helt hva det kan være. Noen her inne som har tips? Alle taxiways er knyttet, ingen feilmeldinger, har rett status osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må legge en taxi path (grønn linje) som fortsetter fra runway link i hver ende og snur. Pleier å ha 1 meter bredde på snuplasslinken. I Tromsø la jeg en taxipath helt fra apron exit A, under runway link til snuplassen i sør, og etter å ha dratt "snuplasslinker" koblet jeg meg til runway link. På det viset får jeg flyene til å backtracke og snu før de tar av - as for real.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden skrev Andrew Thomsen:

Du må legge en taxi path (grønn linje) som fortsetter fra runway link i hver ende og snur. Pleier å ha 1 meter bredde på snuplasslinken. I Tromsø la jeg en taxipath helt fra apron exit A, under runway link til snuplassen i sør, og etter å ha dratt "snuplasslinker" koblet jeg meg til runway link. På det viset får jeg flyene til å backtracke og snu før de tar av - as for real.

Ok, takk for tips! Skal sjekke det ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...